Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

ΙΑΚΧΟΣ





«ΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΙΑΚΧΟΣ; ΗΤΑΝ ΑΡΑΓΕ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΤΟΥ ΒΑΚΧΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΛΕΞΙΚΑ; ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ, ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ; ΑΝ ΗΤΑΝ ΘΕΟΣ, ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΩΡΘΩΣΕ ΝΑ ΕΙΣΧΩΡΗΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΘΕΟ, ΤΟ ΤΟΣΟ ΦΙΛΟΞΕΝΟ; 

Ο ΙΑΚΧΟΣ ΕΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟ ΠΙΟ ΑΠΙΘΑΝΟ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΦΕΥΡΗΜΑ ΑΦΟΥ ΑΠΕΤΕΛΕΣΕ ΤΟΝ ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΚΡΙΚΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΔΕΣΕ ΤΑ ΔΥΟ ΟΛΩΣΔΙΟΛΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΚΡΑ, ΤΟΝ ΜΟΝΟΘΕΪΚΟ ΓΙΑΧΒΕ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΚΧΟ, ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ. ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΑΣ ΘΗΒΑΣ ΟΤΑΝ ΕΦΘΑΣΑΝ, ΑΠΟΣΤΑΤΑΙ ΤΟΥ ΜΩΫΣΕΩΣ, ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΥ ΚΑΔΜΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΕΦΕΡΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΠΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΥΪΔ, “ΑΙΝΟΥΣΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΑΤΕΝΑΪ ΕΝ ΧΟΡΔΑΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΙΣ”. ΕΙΧΕΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΘΥΓΑΤΕΡΑ, ΤΗΝ ΣΕΜΕΛΗ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟΝ ΒΑΚΧΟ. ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, Ο ΘΕΟΣ ΑΥΤΟΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ ΤΗΝ ΕΛΙΤΑΝΕΥΣΕ ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΥΜΠΑΝΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΤΕΛΕΣΑΝ ΤΟΝ ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΝ. ΚΑΙ ΜΟΝΗ Η ΛΕΞΙΣ ΑΥΤΗ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΠΕΡΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΗΣ ΑΥΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΗ ΠΑΡΑΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΛΕΞΕΩΝ ΔΙΦΘΕΡΑ ΚΑΙ ΑΜΒΙΞ: (ΔΙΦΘΕΡΑ=ΤΥΜΠΑΝΟΝ, ΑΜΒΙΞ=ΑΥΛΟΣ). ΣΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΜΑΣ ΧΟΡΟΙ, ΔΕΝ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΜΠΑΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ; 

ΠΡΟΔΗΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΓΕΦΥΡΑΙΟΙ ΕΦΕΥΡΕΤΑΙ ΤΟΥ ΙΑΚΧΟΥ, ΕΒΑΠΤΙΣΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΑΤΡΕΥΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑΝ ΤΟΥ ΑΝΕΣΠΕΡΟΥ ΦΩΤΟΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΜΕΤEΜΟΡΦΩΣΑΝ ΣΕ ΔΑΔΑ, ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΕΙΣΕΦΕΡΑΝ ΣΤΑ ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΚΙΒΩΤΟΥ. ΜΟΝΟ ΕΒΡΑΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΔΟΥΧΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΦΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΥΣ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΩΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ Σ΄ ΕΝΑ ΤΟΠΟ ΟΠΟΥ ΤΟΤΕ ΙΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ. ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΑΙ. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΙΑΚΧΟΣ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΕΝΑ ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΗΝ ΕΚΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΟΜΠΗΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ. 

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΟΛΟΥ ΑΠΙΘΑΝΟ ΟΤΙ ΕΙΧΑΝ ΕΙΣΔΥΣΕΙ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ ΟΙ ΓΕΦΥΡΑΙΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΧΑΝ ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΘΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΣΤΟ ΦΑΝΕΡΟ. ΕΤΣΙ ΕΙΧΑΝ ΗΔΗ ΕΙΣΔΥΣΕΙ ΣΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ. 

ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΧΑΝ ΕΞΑΠΛΩΘΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΦΥΛΛΙΑ ΟΠΟΥ ΕΝΕΜΟΝΤΟ ΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΤΟΥ ΚΑΪΑΦΑ. ΑΥΤΟΙ ΕΣΥΣΤΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΕΠΤΑΚΙΣ ΕΠΤΑ 49 ΜΗΝΩΝ. 

ΠΑΝΤΟΥ ΕΧΩΣΑΝ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΤΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ, ΦΥΣΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΝΟΧΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ. 

ΤΗΝ ΕΚΤΗ ΛΟΙΠΟΝ ΗΜΕΡΑ ΟΙ ΑΠΙΣΤΟΙ ΓΕΦΥΡΑΙΟΙ ΕΒΓΑΖΑΝ ΤΟ ΕΙΔΩΛΟ ΤΟΥ ΙΑΚΧΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΚΕΔΑΜΑ=KEPAMEIKO ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΟΡΤΩΝΑΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΑΜΑΞΙ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΒΑΡΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΗ ΟΤΙ Η ΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΙΑΚΧΟΥ ΗΤΑΝ Ο,ΤΙ ΓΙΑ ΜΑΣ Η ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ. ΑΛΛΗ ΑΜΑΞΑ ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΠΕΤΟ Ν΄ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗ. ΤΟ ΘΕΑΜΑ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΜΑΣΚΑΡΕΜΕΝΟΥ ΓΙΑΧΒΕ, ΗΤΑΝ ΑΝΥΠΟΦΟΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΓΕΦΥΡΑΙΟΥΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΕΣΤΕΚΑΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΒΡΙΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΗΜΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΝΑΓΚΑΖΑΝ ΤΟΥΣ ΑΠΙΣΤΟΥΣ ΟΜΟΕΘΝΕΙΣ ΤΩΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΟΥΣ, ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΕΣ ΒΡΙΣΙΕΣ. ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΟΙ “ΓΕΦΥΡΙΣΜΟΙ” ΚΑΙ “ΤΑ ΕΞ ΑΜΑΞΗΣ” ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΕΣ ΒΡΙΣΙΕΣ, ΑΠΕΔΟΘΗΣΑΝ ΣΤ΄ ΑΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΗΜΗΣ ΙΑΜΒΗΣ. 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΟΥ ΙΑΚΧΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ, ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ Η ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΓΕΦΥΡΑΙΩΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΑΝ ΝΑΟΣ ΤΗΣ “ΑΧΑΙΪΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ” ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΗ ΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΠΟΥ, ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΟΤΙ ΔΙΕΚΩΜΩΔΗΣΕ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ.» 
ΓΕΩΡΓΙΟΥ Δ. ΚΟΡΟΜΗΛΑ - "ΤΑ ΑΘΗΝΑΪΚΑ"