Κυριακή 12 Απριλίου 2015

ΤΟ ΟΥΡΛΙΑΧΤΟ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΑΜΝΩΝ




“ΜΟΛΩΧ” ΚΑΙ ΜΟΛΚ 

«“ΜΟΛΩΧ Ή ΜΟΛΕΧ” – ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ “Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΥΤΑΙ ΩΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ” – ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΓΝΩΣΤΟΣ ΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Ή ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ. 


“ΠΡΩΤΑ Ο ΜΟΛΩΧ, ΦΡΙΚΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ, ΠΑΣΑΛΕΙΜΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΙΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥΑ ΓΟΝΙΩΝ, ΑΝ ΚΑΙ ΑΠ΄ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΩΝ ΤΥΜΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΑΜΠΟΥΡΑ, ΠΝΙΓΟΝΤΑΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΟΙ ΚΡΑΥΓΕΣ, ΚΑΘΩΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΤΟΥ ΒΛΟΣΥΡΟΥ ΕΙΔΩΛΟΥ.” 
ΤΖΩΝ ΜΙΛΤΟΝ – "ΧΑΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ" 


ΕΤΣΙ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΒΡΑΪΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ, “Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΩΧ” ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟ ΑΙΜΑΤΟΣ. ΤΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΖΩΝΤΑΝΟΥ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟΥ ΥΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΙΣΧΥΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΑΝΑΑΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΧΑΝΑΑΝΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟ-ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΟΥ ΕΘΙΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΓΙΑ ΙΣΡΑΗΛ, ΜΩΑΒ, ΙΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ.

ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΙΕΦΘΑΕ (ΚΡΙΤΑΙ ΙΑ’ 29-40) ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΙΕΡΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΧΙΗΛ ΤΟΝ ΒΑΪΘΗΛΙΤΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ:

“ΕΝ ΤΩ ΑΒΙΡΩΝ ΠΡΩΤΟΤΟΚΩ ΑΥΤΟΥ ΕΘΕΜΕΛΙΩΣΕΝ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΤΩ ΣΕΓΟΥΒ ΤΩ ΝΕΩΤΕΡΩ ΑΥΤΟΥ ΕΠΕΣΤΗΣΕ ΘΥΡΑΣ ΑΥΤΗΣ.” 
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄, ΙΣΤ΄34. 


ΟΤΑΝ ΕΠΕΤΕΘΗΣΑΝ ΟΙ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ, ΙΟΥΔΑ ΚΑΙ ΕΔΩΜ, Ο ΜΕΣΑ, Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΟΥ ΜΩΑΒ, ΘΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟ ΥΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΧΟ ΤΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ:

“ΚΑΙ ΕΛΑΒΕΝ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟΝ, ΟΝ ΕΒΑΣΙΛΕΥΣΕΝ ΑΝΤ΄ ΑΥΤΟΥ, ΚΑΙ ΑΝΗΝΕΓΚΕΝ ΑΥΤΟΝ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΕΙΧΟΥΣ.” 
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄, Γ΄27. 


ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ, Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΧΑΖ (ΒΑΣΙΛΕΥΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 741-725 π.Χ.) ΚΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΜΑΝΑΣΣΗΣ (ΒΑΣΙΛΕΥΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 696-641 π.Χ.) ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΘΥΣΙΑΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ (ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄, ΙΣΤ΄3 και ΚΑ΄6).

Ο ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ: “ΩΚΟΔΟΜΗΣΑΝ ΤΟΝ ΒΩΜΟΝ ΤΟΥ ΤΑΦΕΘ, ΟΣ ΕΣΤΙΝ ΕΝ ΦΑΡΑΓΓΙ ΥΙΟΥ ΕΝΝΟΜ, ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΑΙΕΙΝ ΤΟΥΣ ΥΙΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣ ΘΥΓΑΤΕΡΑΣ ΑΥΤΩΝ ΕΝ ΠΥΡΙ.” 
ΙΕΡΕΜΙΑΣ Ζ΄31 


ΣΤΗΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ “ΤΑΦΕΘ” ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΘΥΣΙΑ ΔΙΑΚΟΣΙΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΟΝΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙΑΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΤΟ 310 π.Χ., ΟΤΑΝ Η ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ ΑΠΕΙΛΗΘΗΚΕ ΣΟΒΑΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΓΑΘΟΚΛΗ. ΔΥΟ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΣΤΟΝ ΒΑΑΛ. ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟΥ ΥΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ Ή ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΧΑΝΑΑΝΙΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ. ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΓΙΑΧΒΕΧ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ, ΤΟΥ ΧΕΜΩΣ ΤΟΥ ΜΩΑΒ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΑΛ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑΣ, ΤΟ ΔΕ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΛΕΓΟΤΑΝ "ΜΟΛΚ".

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΣΕ ΙΣΩΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ. ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΜΕΡΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΙΚΕΛΙΩΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟ 480 π.Χ. Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ (ΒΙΒΛΙΟ Ζ΄166-167): ΟΤΑΝ Η ΜΑΧΗ ΕΞΕΛΙΣΣΟΤΑΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙΩΝ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥΣ ΑΜΙΛΚΑΣ ΡΙΧΤΗΚΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΠΥΡΑΣ ΟΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟ ΟΛΙΓΟΥ ΘΥΣΙΑΖΕ ΥΠΗΚΟΟΥΣ ΤΟΥ.

ΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΘΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΘΥΜΑ ΜΕ ΕΝΑ ΖΩΟ. ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ ΟΠΟΥ Ο ΚΡΙΟΣ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΣΑΑΚ (ΓΕΝΕΣΙΣ ΚΒ΄1-19).

ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑΣ, ΤΟ “MOLK OMOR”, Η ΘΥΣΙΑ ΕΝΟΣ ΑΜΝΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΙΣΧΥΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑΣ ΤΟ 146 π.Χ. ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟ ΡΩΜΑΪΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ. ΣΤΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΑΣ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΔΡΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ ΖΩΩΝ, ΟΧΙ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΤΗΛΕΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΖΩΩΝ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ.

ΤΑ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ. ΣΤΗ ΦΟΙΝΙΚΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΙΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ "ΕΛ" ΝΑ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ "ΕΛ" ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ (ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΒΥΒΛΟΥ).

ΑΥΤΗ Η ΧΑΝΑΑΝΙΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΑΛΙΛΑΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ. Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ Ο ΟΙΝΟΣ, ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΘΕΟ ΩΣ ΑΜΝΟΣ ΠΟΥ ΛΥΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.»
ARNOLD TOYNBEE - "AN HISTORIAN΄S APPROACH TO RELIGION", OXFORD UNIV. PRESS, OXFORD 1979, σελ. 37-40.

ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. 



“ …ΒΛΕΠΕΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥΝ ΕΡΧΟΜΕΝΟΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙ: ΙΔΕ Ο ΑΜΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Ο ΑΙΡΩΝ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.” 
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 1:29 

“ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΟΝ ΕΠΙ ΣΦΑΓΗΝ ΗΧΘΗ.” 
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 8:32 




ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΕΧ ΔΙΑ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟ “ΠΕΡΑΣΜΑ” ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ “ΠΡΟΤΥΠΩΘΗΚΕ” ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΣΤΗΝ ΓΗ ΧΑΝΑΑΝ.

ΤΟ ΨΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΑΜΝΟΥ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΕΒΡΑΪΚΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΠΕΣΑΧ (ΠΑΣΧΑ), ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΣΤΗΝ ΓΗ ΧΑΝΑΑΝ.

ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ-ΓΙΑΧΒΕX ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΔΙΑ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΙΜΑΤΗΡΩΝ ΘΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΜΕ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΑΥΤΟ;

Η ΙΔΙΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΟΥ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΤΕΔΙΚΑΖΕ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΖΩΩΝ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ Σ ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ ΣΦΑΓΗ. ΜΙΑ ΣΦΑΓΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣ. 

ΔΕΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ; ΠΩΣ ΑΝΕΧΕΤΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΗΝ ΜΥΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΤΣΙΚΝΑΣ ΤΟΥ ΑΡΝΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΔΥΕΤΑΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ “ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ” ΤΟΥ ΑΜΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ; ΚΙ ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Ο ΑΜΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ-ΓΙΑΧΒΕX, ΓΙΑΤΙ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΙΣΚΕΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ; Ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΟΡΤΑΖΕΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ, ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ -ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ- ΠΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ; 

ΠΩΣ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΡΜΟΣΥΝΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΡΑΥΓΑΛΕΟ, ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΜΑΖΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ; ME ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΝΑ ΜΠΗΓΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΩΝ ΑΡΝΙΩΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΟYΣ ΠΙΔΑΚΕΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΝΑ ΞΕΠΕΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΟΥΡΛΙΑΧΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΑΜΝΩΝ…


ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΨΙΣ ΤΟΥ "ΑΠΛΑΝΟΥΣ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΑΤΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

“ΤΟΙΟΥΤΟΣ ΓΑΡ Ο ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΤΡΟΠΟΣ· ΟΤΑΝ ΜΕΝ ΤΗ ΚΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΩ ΚΑΠΝΩ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΑΙΜΑΣΙΝ ΑΥΤΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΩΣΙ ΚΑΘΑΠΕΡ ΚΥΝΕΣ ΑΙΜΟΒΟΡΟΙ ΚΑΙ ΛΙΧΝΟΙ ΠΑΡΑΓΙΝΟΝΤΑΙ ΛΑΨΟΝΤΕΣ, ΟΤΑΝ ΔΕ ΜΗΔΕΙΣ Ο ΤΑΥΤΑ ΠΑΡΕΧΩΝ Η ΚΑΘΑΠΕΡ ΤΙΝΙ ΛΙΜΩ ΔΙΑΦΘΕΙΡΟΝΤΑΙ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΝ ΘΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΣΧΡΩΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ… ΤΟΥΤΩΝ ΜΕΝ ΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΠΑΡΕΙΣΙ ΚΑΙ ΕΥΦΡΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΝ ΚΑΚΟΥΡΓΟΙ ΚΑΝ ΓΟΗΤΕΣ ΚΑΝ ΛΟΙΜΟΙ ΟΙ ΤΑΥΤΑ ΤΕΛΟΥΝΤΕΣ ΩΣΙ”.

ΑΠΟΔΟΣΙΣ:

“ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ H ΕΞΙΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ· ΟΤΑΝ ΜΕΝ ΤΟΥΣ ΤΙΜΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΠΝΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ, ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΑΝ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΚΙ ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ ΣΚΥΛΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΦΑΓΟΥΝ ΛΑΙΜΑΡΓΑ, ΟΤΑΝ ΔΕ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΛΙΜΟΚΤΟΝΟΥΝ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥΣ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΝΕΙΔΙΣΤΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ… ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΥΦΡΑΙΝΟΝΤΑΙ, ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΙΣ ΤΕΛΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΥΡΓΟΙ, ΑΓΥΡΤΕΣ ΚΑΙ ΛΥΜΕΩΝΕΣ”. 
ΠΗΓΗ: TLG - JOANNES CHRYSOSTOMUS SCR. ECCL.: “DE BABYLA CONTRA JULIANUM ET GENTILES”, SECT 74, LN 2-12. 


ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΙΜΟΣΤΑΓΕΣ ΕΘΙΜΟ (ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑΙΩΝ) ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΞΕΠΕΡΑΣΤΗΚΕ; ΚΑΙ ΠΟΥ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ; 

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ "ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΝ" ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟ “ΠΕΡΑΣΜΑ” ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟ ΘΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΙΚΟΝΙΚΟ; 

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΟΔΟΤΡΙΑ ΘΕΙΑ ΛΥΤΡΩΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΦΑΓΗ; 

ΠΩΣ ΕΟΡΤΑΖΕΙ ΠΛΑΪ-ΠΛΑΪ ΤΗΝ ΑΝΑΙΜΑΚΤΗ ΘΥΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΙΡΕΙ;

ΚΙ ΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΕΧΕΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΙΣΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙ ΤΟ:

“ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΝ ΔΕΙ ΘΕΩ ΜΑΛΛΟΝ Ή ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ.”

ΑΠΟΔΟΣΙΣ:

“ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΟΥΜΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΠΑΡΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.” 
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 5:29 


ΜΗΠΩΣ ΑΝΕΧΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟ ΑΙΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ, ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ, ΘΕΟΛΟΓΟΥΝ ΜΕΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣ, ΣΤΑΥΡΩΝΟΥΝ ΔΕ ΦΑΡΙΣΑΪΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟΝ ΑΜΝΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ; ΤΟΝ ΑΜΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΟΥΒΛΙΖΟΥΝ ΟΠΩΣ ΣΟΥΒΛΙΣΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ… 
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝ