H Δάειρα, η σοφή ή η κατέχουσα την γνώση, όπως και η Περσεφόνη, που σε προηγούμενα κείμενα είδαμε, φέρουν τον τίτλο Μονο-γένεια Όμοια είδαμε και την ταύτιση της Δάειρας με την Δήμητρα ή καλύτερα ακόμα και την μετέπειτα αντικατάσταση της από τα ιερατεία και την επικράτηση της δεύτερης στα ιερά της Ελευσίνος.
Η Μουνογένεια ή μονογένεια, η μοναδική του γένους ή η μοναδική γόνος ή η μονογεννής. Πως θα μεταφράζαμε τον τίτλο Μόνο-γένια αν θέλαμε στα λατινικά uno/uono –genius (;)
Όλα τα ιερά μυστήρια δεν είναι τιποτ΄ άλλο από τελετές γονιμότητας της φύσης και απεικόνιση των διασυνδεόμενων ρόλων της θεότητας στους τομείς της γονιμότητας, στην γεωργία, τον πόλεμο και την βασιλεία, κλπ.
Η σύνδεση της Δ(α)ηρας που φέρει και τις ιδιότητες της Ήρας αλλά και της Παρθένου Αφροδίτης, της ρωμαϊκής «βασίλισσας των Ουρανών» αλλά και της Σεμιράμιδος, Αταργάτιδος, βλέπε πρ. κείμενα.
Η Ήρα ως Juno Regina - βασίλισσα των θεών και θεά του γάμου και του τοκετού συνδέεται με τον γόνο, - όπου γόνος : γένος, καταγωγή, γενεά, γονή, γέννημα, τέκνο, απόγονος, μικρός βλαστός, σπέρμα, σπόρος, βλαστάρι, γέννα, διάδοχος, σπορά, αποκύημα, δημιούργημα, καρπός, γέννηση, παραγωγή, αντρικό μόριο κλπ αλλά και τη γέννα, όπου γέννα : γενεά, καταγωγή, φυλή, ράτσα, φύτρα, γέννημα, τέκνο. – αλλά και τη γέννηση : γέννηση, γένεση, γέννα, τοκετό, παιδοποίηση, τεκνοποίηση, παραγωγή, αναπαραγωγή και δημιουργία.
Γεννάω γεννώ – φέρνω στον κόσμο, παράγω.
J-uno με τα επίθετα της, ως ρωμαϊκής θεάς, μοναδικά, όπως και οι ιδιότητες που την συνοδεύουν μέσω αυτών. Συνδέεται μέσω του Diuno και Dioνe από το Diovona με την λατινική Iuvenis δηλ Νεότητα, νεολαία, ή νεαρός άντρας ως συγκοπτόμενη μορφή του Iun – iunior = νεότερος Iuuen- που σχετίζεται με την λατινική λέξη aevum (ηλικία, περίοδος) και την ελληνική λέξη Αιών ως η γόνιμη στιγμή, που αναφέρεται στην έννοια της ζωτικής ενέργειας. Iuvenis : είναι αυτός που φέρει το πλήρωμα της ζωτικής δύναμης. Σε κάποιες επιγραφές ο ίδιος ο Δίας καλείται ως Ιuuntus ή ως Ioviste ως iuuen«νεότερος» (http://en.wiktionary.org/wiki/Iovis)
Iuvare –βοηθώ
Iuvenis = νεαρός, μικρός, νεολαία
Iuventus – νιάτα νιότη
Η Ήρα ως Juno συνδέεται με το iuvare, (βοηθώ) "να βοηθήσει, να φέρει όφελος", (http://www.majstro.com/dictionaries/Latin-English/iuvare) και iuvenescendo, δηλ. "ανανεωθείτε", σύνδεεται με την ανανέωση των νέων ακόμα και του φεγγαριού, ίσως και μια ακόμα σύνδεση της, αρχική, με τις θεές του φεγγαριού, αλλά και σύνδεση της με τον Ιανό τον θεό των διοδίων και τότε λαμβάνει το όνομα iunonius
Juno επίθ. της Ήρας, Junonian,
iuvenis στα Ελληνικά νεαρός, μικρός, νεολαία
iuventus στα Ελληνικά νιάτα, νεότης
Ενώ η σχέση της με την ιδέα της ζωτικής δύναμης, και το πλήρωμα της ζωτικής ενέργειας, της αιώνιας νεότητας αναγνωρίζεται πλέον, η πολλαπλότητα και η πολυπλοκότητα της προσωπικότητάς της έχουν δώσει αφορμή για διάφορες και συχνά ασυμβίβαστες ερμηνείες μεταξύ των σύγχρονων μελετητών. Ορισμένοι απορρίπτουν τις πτυχές της θηλυκότητας και της γονιμότητας και δίνουν προτεραιότητα μόνο στο πνεύμα της νεότητας, τη ζωντάνια και τη δύναμη, ανεξάρτητα από το σεξουαλική σύνδεση, την οποία αποδίδουν μόνο σε άνδρες θεούς και οι ρόλοι αλλάζουν ανάλογα με τις περιστάσεις: έτσι ώστε οι άνδρες θεοί να ενσαρκώνουν την έννοια της iuvenes –ανανέωσης νεότητας κλπ.
Οι ίδιες στην ουσία λατρείες που έχουν διασωθεί με διαφορετικά ονόματα μέσω της ίδιας της «δικής» μας Ήρας ή Δάειρας ή Δήμητρας κλπ …
Ένα από τα επίθετα της το Sospita ή Juno Sospita ( η Σωτήρας) αυτό που φέρει ως θηλυκή σύντροφο του Genius και της δίνει τις ιδιότητες της θηλυκής Genius.
Η άποψη ότι η Ήρα ήταν η θηλυκή αντίστοιχη του Genius, δηλαδή ότι οι άνδρες έχουν μια κηδεμονική οντότητα ή διπλό που ονομάζεται ιδιοφυΐα, έτσι ώστε οι γυναίκες να έχουν τη δική τους ιδιοφυία που ονομάζεται Juno, έχει διατηρηθεί από πολλούς μελετητές, όπως στον Kurt Latte.
Genius ή επί μέρους Junos από την ελληνική ρίζα γενι – ή γενν- που γίνεται gigno–γεννώ : γέννησα, γεννήθηκα, γεννημένος που αποδίδουν στον αρσενικό Θεό Genius – ανδροπρεπή παραγωγική ικανότητα σε αντίθεση με την γυναικεία φύση, που αντικατοπτρίζει την σύλληψη, και την γέννηση.
Κατά το παρελθόν, έχει επίσης υποστηριχθεί ότι η θεά Ήρα η ίδια, είναι το θέμα μιας διαδικασίας άντλησης από τις επιμέρους JUNOS της κάθε γυναίκας. Σύμφωνα με τον Georg Wissowa και Κ Latte Genius (από τη ρίζα γενι- , απ 'όπου gigno σημαίνει ότι φέρουν ή γεννήθηκε, ενώ η αρχική έννοια δηλώνει και γονιδιακή σύνδεση) θα σχεδιάσει τη συγκεκριμένη ανδροπρεπή παραγωγική ικανότητα, σε αντίθεση με την γυναικεία φύση, που αντικατοπτρίζεται στη σύλληψη και την παράδοση, κάτω από την κηδεμονία της Juno Lucina.
Οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι η ιδιοφυΐα κάποιου ήταν μια οντότητα που ενσάρκωνε τον ουσιώδη χαρακτήρα, την προσωπικότητά του, αλλά και αρχικά τη ζωτικής σημασίας, παραγωγική δύναμη του και το λόγο ύπαρξης. Ωστόσο, η ιδιοφυΐα δεν είχε άμεση σχέση με το σεξ, τουλάχιστον στην κλασική αντίληψη του χρόνου, ακόμη και αν το γαμήλιο κρεβάτι ονομάστηκε Lectus genialis (Lectus = ευνή, κλίνη, κρεββάτι, καναπές) προς τιμήν της Genius και οι νύφες την ημέρα του γάμου επικαλούνταν την ιδιοφυΐα του συζύγου-γαμπρού τους. Αυτό φαίνεται, ότι προέκυψε για να δείξουν τη σημασία της Genius ως πολλαπλασιαστικού πνεύματος του γένους, από το οποίο κάθε άνθρωπος αποτελεί μια ενσάρκωση. Ο Censorinus αναφέρει: "Genius είναι ο θεός που κάτω από την κηδεμονία του ο καθένας γεννιέται και ζει. Ο Festus τον αποκαλεί «Ο Θεός μας προίκισε με τη δύναμη να κάνουμε τα πάντα.
|
Η ιδιοφυΐα πιστεύεται ότι συνδέονται με το μέτωπο του κάθε άντρα, ενώ η θεά Ήρα, ως Juno – Genius (Ιδιοφυΐα, πνεύμα) της κάθε γυναίκας, έπρεπε να έχει υπό τη δικαιοδοσία της τα φρύδια των γυναικών ή είναι η θεά που εποπτεύει τα φρύδια του καθενός, ανεξάρτητα από το φύλο του ατόμου.
Μια ιδιοφυΐα είναι ένα άτομο που εμφανίζει εξαιρετική ανώτερη πνευματική ικανότητα, δημιουργικότητα , ή πρωτοτυπία , συνήθως σε βαθμό που σχετίζεται με την επίτευξη των νέων εξελίξεων σε ένα πεδίο της γνώσης. Κάποιος που ασχολείται με πολλά θέματα δεν μπορεί να αναφέρεται σε όλα ως ιδιοφυΐα. Δεν υπάρχει επιστημονικώς ακριβής ορισμός της ιδιοφυΐας, και το ζήτημα του κατά πόσον η ίδια η έννοια έχει πραγματική σημασία έχει από καιρό γίνει αντικείμενο της συζήτησης, μολονότι οι ψυχολόγοι συγκλίνουν σε έναν ορισμό που δίνει έμφαση στην δημιουργικότητα και στα επιφανή επιτεύγματα
genius loci -> δαίμων τόπου, στοιχειό τόπου, στοιχειό, χαρακτηριστική ατμόσφαιρα τόπου, αναμνήσεις συνδεόμενες με ένα τόπο
|
Στην αρχαία Ρώμη , η ιδιοφυΐα (πληθυντικός της Λατινικής τζίνι) ήταν το κατευθυντήριο πνεύμα ή κηδεμονική θεότητα του ατόμου , της οικογένειας ( του γένους ), ή του τόπου (genius loci ). Το ουσιαστικό σχετίζεται με το λατινικό ρήμα genui, genitus, "να φέρει στην ύπαρξη, τη δημιουργία, την παραγωγή".Επειδή τα επιτεύγματα των εξαιρετικών ατόμων φάνηκε να υποδεικνύει την παρουσία μιας εξαιρετικά ισχυρής ιδιοφυΐα, από την εποχή του Αυγούστου η λέξη άρχισε να αποκτά τη δευτερεύουσα σημασία της «έμπνευσης, του ταλέντου». Ο όρος ιδιοφυΐα απέκτησε την σύγχρονη έννοια του όρου στο δέκατο όγδοο αιώνα, και αποτελεί ένα συγκερασμό των δύο λατινικών όρων:. ιδιοφυΐα, όπως παραπάνω, και Ingenium, ένα σχετικό ουσιαστικό αναφέρεται στην έμφυτη διαθέσεις και τα ταλέντα μας.
Ή αν θέλετε και την άλλη εκδοχή τo Genius είναι αυτό που σήμερα λέμε τζίνι ή πνεύμα Ως τζίνι (αραβικά: جني) αναφέρεται στην προ-ισλαμική Αραβική μυθολογία και στον Ισλαμισμό, ένα φανταστικό υπερφυσικό πλάσμα, μέλος των τζιν. Το τζίνι έχει ελεύθερη βούληση, εμφανίζεται πολλές φορές με ανθρώπινη μορφή και διαθέτει υπερφυσικές δυνάμεις. Στη στερεότυπη μορφή τους, τα τζίνι, κατοικούν μέσα σε μπουκάλια ή συνήθως σε λύχνους και η είσοδος/έξοδος τους από αυτά συνοδεύεται από την παρουσία πυκνού καπνού. Πολλά τζίνι μπορούν να αλλάζουν μορφή. Οι προθέσεις τους δεν είναι απαραίτητα δαιμονικές, υπάρχουν τζίνι που υποστηρίζουν το καλό και το αντίθετο.
συνεχίζετε...