Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Ο ΧΑΣΑΝ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ Ο ΓΗΓΕΝΗΣ ΘΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΤΟΥ



Δεν είναι δυνατόν ολόκληρος ο πληθυσμός ενός κράτους να εργάζεται στον τομέα παροχής υπηρεσιών, γιατί δεν θα επιβιώσει. 

Δεν είναι δυνατόν όλοι μας να δουλεύουμε με ένα κομπιούτερ μέσα στο σπίτι μας. 

Ό,τι τρως, ό,τι πίνεις, ό,τι φοράς και ό,τι υλικό αγαθό χρησιμοποιείς για να εξυπηρετείς τις ανάγκες σου, έχει μέσα του χειρονακτική εργασία και άρα κάποιος θα πρέπει να τα κατασκευάσει για να τα χρησιμοποιήσεις.

Ο "Χασάν" στο σημείο αυτό παίζει άθελά του τον ολέθριο ρόλο του. 

Ως λαθρομετανάστης και πάνω στην αγωνία του να επιβιώσει, προκαλεί "αναπηρία" στην κοινωνία που τον "φιλοξενεί". 

Γιατί συμβαίνει αυτό; 

Εξαιτίας της παράνομης δραστηριότητάς του, έχει μηδενική διαπραγματευτική ικανότητα. 

Δουλεύει για ένα "κομμάτι" ψωμί" κι αυτό είναι τραγικό για όλους. Πέφτει ο ίδιος θύμα της πιο απάνθρωπης εκμετάλλευσης, αλλά μαζί του παίρνει στο "λαιμό" του και τους νόμιμους εργαζόμενους. Ο κάθε στυγνός εκμεταλλευτής τον χρησιμοποιεί ως μοχλό πίεσης έναντι των τοπικών εργατών. 

Ακόμα κι όταν δεν τον προσλαμβάνει στη δουλειά του εις βάρος των γηγενών, τον χρησιμοποιεί έμμεσα εις βάρος τους.

Αυτό όμως έχει τραγικά αποτελέσματα για μία κοινωνία. 

Γιατί; 

Γιατί η αδυναμία των εργατών να διαπραγματευτούν την αξία της εργασίας τους εξευτελίζει την ίδια την έννοια της "εργασίας". Ένας "Χασάν" μόνος του μπορεί να καταστρέψει όλες τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. 

Γιατί; 

Γιατί θα χρησιμοποιείται ως "φόβητρο" για τους νόμιμους εργάτες, κάθε φορά που αυτοί θ' αναζητούν το δίκιο τους. Γιατί θα γίνεται το αίτιο να μην τους καταβάλουν τα συμφωνηθέντα. 

Η δυστυχία του είναι εκμεταλλεύσιμη από τους πονηρούς και εύκολα "σκορπίζεται" στο σύνολο της κοινωνίας που τον "φιλοξενεί".

Όμως, αυτό είναι η αρχή των δεινών και όχι το τέλος τους. 

Γιατί; 

Γιατί μια κοινωνία, όπου η έννοια της "εργασίας" έχει εξευτελιστεί, αρχίζει και γίνεται "τεμπέλικη". 

Όταν ο μισθός του νόμιμου εργάτη αρχίζει κι ευθυγραμμίζεται με αυτόν του παράνομου λαθρομετανάστη, αρχίζουν τα προβλήματα. Γιατί; 

Γιατί, όταν ο μισθός που προσφέρεται στην αγορά εργασίας φτάνει σε σημείο να είναι ίσος με το νόμιμο επίδομα ανεργίας, κανένας δεν θέλει να δουλέψει και το χειρότερο είναι ότι υπό αυτές τις συνθήκες κανένας δεν θέλει να γίνει εργάτης.
Αυτό όμως είναι ό,τι χειρότερο για μια κοινωνία, που για να επιβιώσει πρέπει να αυτοσυντηρείται. 

Σταδιακά η κοινωνία "παραλύει" και γίνεται όλο και πιο εξαρτώμενη από την εργασία του "Χασάν". 

Σταδιακά ο ίδιος ο λαός, που έχει αρχίσει να γίνεται τεμπέλης —και να σκέφτεται με τον αστικό υποκριτικό τρόπο της "λούφας"— αναζητά και ο ίδιος τα αδέρφια του "Χασάν". 

Αναζητά αυτούς που θα δουλεύουν και δεν θα πληρώνονται αυτά τα οποία προβλέπονται για τους εργάτες. 

Γιατί; 

Γιατί οι πιο πονηροί από τους γηγενείς θα θέλουν ν' αλλάξουν ρόλο και να ξεφύγουν από την εργατική ιδιότητα. 

Θ' αναζητούν τους λαθρομετανάστες για να παράγουν και από τη δική τους τη δουλειά να επιβιώνουν και οι ίδιοι, χωρίς να δουλεύουν. 

Θα αναζητούν την περίφημη "υπεραξία".

Ξαφνικά δηλαδή, εξαιτίας του ενός "Χασάν", μια κοινωνία "παραλύει" κι αναζητά φτηνούς δούλους, για να καλύψουν τις ανάγκες της. 

Θ' αναζητά δούλους, για να κάνουν αυτά που έκαναν μέχρι τότε οι εργάτες της. 
Το αποτέλεσμα; 

Μια "παράλυτη" κοινωνία, που παύει να στηρίζεται στις δυνάμεις της και, μπαίνοντας στη λογική της "ψευδοευαισθησίας" των πονηρών, περιμένει να φάει από τον κόπο του "Χασάν". 

Ο "Χασάν" θα δουλεύει και ο γηγενής θα παριστάνει τον μάνατζέρ του. 

Ο πρώην υδραυλικός θα εκπαιδεύσει τον "Χασάν" και ο ίδιος θα γίνει ο επιχειρηματίας, που θα προσφέρει υδραυλικές "υπηρεσίες". Θα βγάλει τη φόρμα εργασίας του και θα φορέσει το κοστούμι του μάνατζερ.

Όλα αυτά για κάποιο χρονικό διάστημα θα λειτουργούν ιδανικά για τους κουτοπόνηρους γηγενείς, μέχρι να φτάσουμε στα αναπόφευκτα όρια. 

Γιατί; 

Γιατί ο "Χασάν" δεν είναι κουτός. 

Θα κάνει το "κοροΐδο" μέχρι να εκπαιδευτεί και ν' αποκτήσει γνωριμίες και μετά θα "ξεφορτωθεί" τον πονηρό γηγενή, που παριστάνει τον "νταβατζή" του και θέλει να ζει από τον κόπο του. Θα του πάρει την πελατεία και κατόπιν, ακόμη και να θέλει να δουλέψει ο γηγενής, δεν θα μπορεί, γιατί στο μεταξύ ο διψασμένος για δουλειά "Χασάν" θα είναι ασυναγώνιστος και πολύ πιο φτηνός. Τότε θ' αρχίσουν να εμφανίζονται τα όρια. 

Τα όρια, στα οποία θ' αρχίσουν οι τοπικοί εργαζόμενοι να μην μπορούν να επιβιώσουν. 

Τότε θ' αρχίσουν τα δύσκολα.

Γιατί; 

Γιατί οι ίδιοι άνθρωποι, που στο όνομα του ανθρωπισμού "ξεζούμιζαν" τον "Χασάν", θ' αρχίσουν να τον ζηλεύουν. Θ' αρχίσει να "φαίνεται" η απόδοση του κόπου του κι αυτό δεν θα το ανέχεται κανένας από τους πονηρούς, που μέχρι τότε τον εκμεταλλεύονταν. 

Θα αρχίσουν να σκέφτονται όλοι αυτά τα οποία είπαμε εμείς στην αρχή του κειμένου και φάνταζαν σκληρά. Η διαφορά όμως είναι ότι εμείς τα λέμε προκαταβολικά και με στόχο ν' αποτρέψουμε μια άσχημη κατάσταση, ενώ οι άλλοι τα λένε εκ των υστέρων, για να εκμεταλλευτούν μια κατάσταση.

Τότε θ' αρχίσουν όλοι αυτοί οι κουτοπόνηροι πρώην εργοδότες του "Χασάν" να τον διαβάλουν. 

Θα παρασύρουν εύκολα και τους άνεργους εργάτες και όλοι μαζί θα τον κυνηγάνε για να τον σκοτώσουν. 

Για όσο διάστημα ο φουκαράς δούλευε και τους βόλευε όλους, οι πάντες έκαναν τους ανθρωπιστές.


Όταν θα πάψει να τους βολεύει, θα θέλουν να τον σκοτώσουν.....

Fnous Fnous