… όταν ο κάμπος είναι ξερός, μια σπίθα μόνο μπορεί ν’ ανάψει φωτιά σ’ όλον τον κάμπο.
Μάο Τσε Τουνγκ, Μεγάλη Πορεία, 1929
Υπάρχει ένα «Σχέδιο Ζ» για την Ελλάδα που έχει μείνει στα συρτάρια της ΕΚΤ και ΔΝΤ από το 2012. Σύμφωνα μ’ αυτό, σχεδιαζόταν από υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, η βεβιασμένη αποχώρηση της Ελλάδας απ’ το ευρώ ‘Grexit’ καθώς τα έκτακτα μέτρα που θα λαμβάνονταν προκειμένου να αποφευχθεί το χρηματοπιστωτικό χάος.
Από άρθρο του Πίτερ Σπίγκελ στους Financial Times
[ …Μία ομάδα περίπου 25 ειδικών της Κομισιόν, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του ΔΝΤ προετοιμάζονταν επί μήνες για το ενδεχόμενο κατάρρευσης των ελληνικών τραπεζών και εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Φως στο παρασκήνιο της ελληνικής κρίσης ρίχνουν οι Financial Times, με το δεύτερο μέρος της έρευνας του Πίτερ Σπίγκελ, αποκαλύπτοντας το απόρρητο «Σχέδιο Ζ» για την Ελλάδα. Ήταν τόσο απόρρητο που ποτέ δεν γράφτηκε επίσημο έγγραφο και δεν εστάλη email σχετικά με αυτό. Ήταν υπό την ευθύνη 4 ανδρών, των Jorg Asmussen της ΕΚΤ, του Marco Buti της Κομισιόν, του Thomas Wieser του Euroworking Group και του Paul Thomsen του ΔΝΤ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, σε επίσημο γεύμα δύο εβδομάδες πριν τις ελληνικές εκλογές του 2012, η Άνγκελα Μέρκελ ρώτησε τον Ζοζέ Μπαρόζο εάν υπήρχε σχέδιο για το τι θα συνέβαινε εάν η Ελλάδα απέρριπτε τους όρους διάσωσης και συνέβαινε το Grexit. Όταν εκείνος διαβεβαίωσε ότι υπήρχε σχέδιο και προσφέρθηκε να της το δείξει εκείνη το αρνήθηκε διότι εάν το έπαιρνε στα χέρια της θα ήταν υποχρεωμένη να το δώσει στη γερμανική Βουλή, εφόσον το ζητούσε. Σύμφωνα με τους FT, το «Σχέδιο Ζ» ανέλυε όλες τις κινήσεις για το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα νέο οικονομικό σύστημα από το μηδέν. Στην Ουάσινγκτον, αξιωματούχοι του ΔΝΤ συνέταξαν ένα 20-σέλιδο σχέδιο δράσης. Με βάση την εμπειρία τους σε τραπεζικές και νομισματικές κρίσεις, το πρόγραμμα του ΔΝΤ περιελάμβανε τόσο δραστικά μέτρα όπως το κλείσιμο όλων των ΑΤΜ αλλά και την επαναφορά των συνοριακών ελέγχων για την πρόληψη της μαζικής φυγής κεφαλαίων.
Στην ΕΚΤ, αξιωματούχοι μελέτησαν το παράδειγμα της Αργεντινής με την έκδοση σημειωμάτων οφειλής (IOUs) κατά τη διάρκεια του 2001, δεδομένου ότι τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα ευρώ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα δεν θα ήταν πλέον νόμιμα. Μεταξύ των επιλογών ήταν η έκδοση ελληνικών IOUs που θα είχαν περίπου τη μισή αξία του ευρώ.
Αξιωματούχοι που δούλεψαν για το σχέδιο, επιμένουν, ότι δεν ήταν ένας «οδικός χάρτης» για να εκδιωχθεί η Ελλάδα από το ευρώ, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Φοβόνταν ότι ένα Grexit θα έσπερνε χάος στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές, προκαλώντας bank run και σε άλλες δοκιμαζόμενες οικονομίες της Ευρωζώνης, δημιουργώντας ερωτήματα για το ποια χώρα θα εκδιωχθεί στη συνέχεια. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «…ο γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ήταν ο υπέρμαχος του Grexit με τη μεγαλύτερη επιρροή»].
Θα πρέπει να θεωρήσουμε ειλικρινή την άποψη των αξιωματούχων της ΕΚΤ & ΔΝΤ που σχεδίαζαν το «Σχέδιο Ζήτα», κυρίως γιατί όσα φοβόντουσαν είναι λογικά. Ως εκ τούτου, προτιμούσαν να προκαλέσουν το Grexit για να έχουν τον έλεγχο των εξελίξεων στις τράπεζες και στις άλλες χώρες, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, μη ελέγχου, που σημαίνει ότι τις πρωτοβουλίες των κινήσεων θα είχε η Ελλάδα, τα πράγματα θα εξελιχθούν διαφορετικά (…τα μαθηματικά δεν αστειεύονται!) :
Πάμε επομένως σ’ ένα Ελληνικό «Σχέδιο Ζήτα» step by step και με δεδομένο ότι ESM & ΕΚΤ προχωρούν σε διακοπή της ρευστότητας :
1. Τίθενται υπό Δημόσιο έλεγχο οι Τράπεζες, προεξέχουσας της ΤτΕ. Ο δημόσιος έλεγχος έχει την έννοια της απόλυτης προσαρμογής και υπακοής του τραπεζικού συστήματος στις τρέχουσες ανάγκες της οικονομίας.
2. Εκδήλωση προσωρινής παύσης πληρωμής του δημόσιου χρέους «χρεοστάσιο» μέχρι να αρθεί η διακοπή ρευστότητας από ΕΚΤ & ESM.
3. Αποδέσμευση από τη συνθήκη της Λισαβόνας που σημαίνει διακοπή της μεταφοράς κεφαλαίων εκτός της Ελλάδας και τον πλήρη έλεγχο των συναλλαγματικών διαθεσίμων. Στο εξής, κάθε ευρώ που θα βγαίνει απ’ τη χώρα θα καλύπτει βασικές ανάγκες υγείας, τροφίμων και άμυνας.
4. Εθνικοποίηση όλων των ξένων επενδύσεων και κεφαλαίων της ευρωζώνης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
5. Τιτλοποιούμε τη Δημόσια Περιουσία (ΔΠ) στα επίπεδα του 1,5 τρις ευρώ και μέσω της τιτλοποίησης αυτής :
5.1 Ορίζουμε το εθνικό νόμισμα με ισοτιμία 1/1 έναντι του ευρώ και εκδίδουμε ποσότητα ανάλογη με το 8% της ΔΠ (1,5 τρις) ήτοι 120 δισεκ., οπότε καλύπτουμε κατά 100% τις υφιστάμενες καταθέσεις. Κανένα νόμισμα στον κόσμο δεν έχει αντίστοιχο αντίκρισμα.
5.2 Για την επιστροφή των καταθέσεων στις τράπεζες (περίπου 30 δισεκ.) παρέχουμε, ως εγγύηση στους καταθέτες, ισόποσους - ανταλλάξιμους τίτλους της ΔΠ. Επομένως από τις ενέργειες (5.1) και (5.2) εκδίδουμε αξιόπιστο νόμισμα (με αντίκρισμα) και αποκαθίσταται η ρευστότητα. Έτσι σπάμε τα capital control’s.
6. Πάμε σε σεισάχθεια & αναδασμό, δηλ., στην άρση των δανειακών βαρών και στο συμψηφισμό απαιτήσεων & υποχρεώσεων του εσωτερικού χρέους με άξονα τη σταθεροποίηση της οικονομίας και την ενίσχυση της απασχόλησης. Για το σκοπό αυτό δημιουργείται ένας χρεο-πιστωτικός Συμψηφιστικός Λογαριασμός (ΣΥΛΟ) που θ’ αναλάβει την εκκαθάριση υποχρεώσεων και απαιτήσεων. Χρησιμοποιούμε ως νομισματική βάση αναφοράς το ευρώ. Η διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής στάδια :
6.1 Την ολοσχερή διαγραφή των χρεών φυσικών προσώπων στις Τράπεζες μέχρι του ποσού των καταβληθέντων κεφαλαίων, δηλ. κάποιος που πήρε ένα δάνειο 100.000 ευρώ και έχει καταβάλει το ισόποσο (περιλαμβανομένων κεφαλαίου και τόκων), το υπόλοιπο της οφειλής διαγράφεται.
6.2 Εφ’ όσον υπάρχει υπερβάλλον ποσό, θα παγιοποιείται ατόκως για λογαριασμό του Δημοσίου και θα μεταφέρεται στο ΣΥΛΟ, όπου και θ’ αποπληρώνεται ανάλογα με την εισοδηματική στάθμη του οφειλέτη και όχι περισσότερο απ’ το 15% του ετήσιου εισοδήματός του. Για παράδειγμα, ένα στεγαστικό δάνειο 100.000 ευρώ, εκ των οποίων έχουν καταβληθεί τα 70.000 ευρώ, το υπόλοιπο της οφειλής, δηλ., 30.000 ευρώ, θα δύναται να εξυπηρετείται κατά 1.500 ευρώ ετησίως εάν το εισόδημα είναι 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση μη αποπληρωμής του υπολοίπου και εφ’ όσον μεσολαβήσει μεταβίβαση του ακινήτου, το ποσό που απομένει (εκ των 30.000 ευρώ) θα παρακρατείται απ’ την τιμή πώλησης.
6.3 Διαγράφονται όλα τα χρέη φυσικών προσώπων προς το Δημόσιο που προέρχονται απ’ τα επιπρόσθετα μέτρα (χαράτσια κλπ.) που επιβλήθηκαν. Συγχρόνως, διαγράφονται υποχρεώσεις που εκκρεμούν προς το Δημόσιο και τ’ ασφαλιστικά ταμεία, μέχρι του ποσού των 30.000 ευρώ συνολικά. Το υπερβάλλον ποσό μεταφέρεται στο ΣΥΛΟ και θα συμψηφίζεται απ’ τις φορολογικές καταβολές και ασφαλιστικές εισφορές, που θ’ ανέρχονται στο 20% επί του εισοδήματος συνολικά. Στη βάση αυτή, καταργούνται όλες οι άλλες φοροαπαλλαγές και φόροι που ισχύουν σήμερα πλην του ΦΠΑ, που ορίζεται στο 10% γενικά για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.
6.4 Για τις επιχειρήσεις, όσον αφορά οφειλές σε Τράπεζες, ισχύει ότι και στη περίπτωση (6.1), ενώ, όσον αφορά τις υφιστάμενες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, διαγράφονται οφειλές μέχρι του ποσού των 50.000 ευρώ συνολικά. Εφ’ όσον υπάρχει υπερβάλλον ποσό οφειλής, παγιοποιείται ατόκως για λογαριασμό του Δημοσίου και μεταφέρεται στο ΣΥΛΟ, όπου, η απόσβεσή του θα πραγματοποιείται σύμφωνα με την απασχόληση που έχει ή θα δημιουργήσει η επιχείρηση, συγκεκριμένα κατά 5.000 ευρώ ανά υφιστάμενη θέση απασχόλησης και κατά 7.000 ευρώ για κάθε νέα θέση που θα δημιουργηθεί. Σε περίπτωση που εντός έτους δεν έχει αποσβεσθεί το 10% των υποχρεώσεων της επιχείρησης και εντός 5ετίας το 70% εξ’ αυτών, το ποσό της απαίτησης του Δημοσίου θα μεταβιβάζεται για λογαριασμό των εργαζομένων ως αύξηση κεφαλαίου στην επιχείρηση. Έτσι θα καταπολεμηθεί η ανεργία και θ’ αποκατασταθούν αναδρομικά οι αμοιβές των εργαζομένων.
7. Εφαρμόζεται φορολογία 3% ετησίως επί της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας και 7% επί των μεταβιβάσεων κινητών και ακινήτων αξιών. Τα κεφάλαια θα χρηματοδοτήσουν το Ταμείο Νέας Γενιάς (παιδεία και έρευνα).
8. Τιτλοποιούμε τα Κατοχικά δάνεια στα επίπεδα των 360 δισεκ. ευρώ και τα εγγράφουμε στον προϋπολογισμό του Κράτους ως απαίτηση του Ελληνικού Δημοσίου απ’ τη Γερμανία. Παράλληλα προκηρύσσουμε διεθνή διαγωνισμό με έκπτωση (discount) 50% και εξασφαλίζουμε 180 δισεκ., εκ των οποίων καλύπτεται στο 10πλάσιο το δημόσιο χρέος της Ελλάδας (314 δισεκ.) το οποίο, σε τιμές παρούσας αξίας ανέρχεται (6.7.’15) στα 36,3 δισεκ. ευρώ.
<Είναι επιλεγμένα αποσπάσματα και επικαιροποιημένα στοιχεία εκ του Σχεδίου Plan B, όπως τα περιγράφω στο βιβλίο μου “Ιδού ο λογαριασμός κ. Μέρκελ απ΄τα Κατοχικά δάνεια’ που έγραψα πριν ένα χρόνο και παραμένει επίκαιρο. Δεν αναφέρθηκα στις δραματικές επιπτώσεις ενός Grexit για την ευρωπαϊκή οικονομία για λόγους συντομίας. Αν η κυβέρνηση είναι απροετοίμαστη στις ραγδαίες εξελίξεις που μεσολαβούν, μπορεί να τα λάβει υπόψιν και να τα θέσει σε άμεση εφαρμογή. Η επιβίωση, η συνέχεια και η αξιοπρέπεια του Ελληνικού λαού, δεν επιτρέπει ολιγωρίες από κανέναν. Βρισκόμαστε μπροστά στο κατώφλι των καιρών…
ΤΖ. ΓΚΟΥΣΚΟΣ 13.7.2015