Η μάχη της Ρωσίας με την Τουρκία έχει μεταφερθεί πλέον και σε επικοινωνιακό επίπεδο, με τα ρωσικά δίκτυα να κάνουν εκτενή αφιερώματα στις καθημερινές προκλήσες των Τούρκων στο Αιγαίο.
Όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα των Ρώσων, η Τουρκία σε πάμπολλες περιπτώσεις, παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο με οπλισμένα ή μη, μαχητικά αεροσκάφη.
Τα Ρωσικά, κρατικά και μη, ΜΜΕ λοιπόν επικεντρώνονται στις παραβιάσεις των τούρκων στον ελληνικό εναέριο χώρο που αποτελούν, όπως αναφέρουν, τον απόλυτο ορισμό της παρανομίας με βάση το Διεθνές Δίκαιο, και παρόλα αυτά με περίσσιο θράσος κατέρριψαν στις 24 Νοεμβρίου το ρωσικό Su-24 επειδή παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο για 10 δευτερόλεπτα!
Οι Τούρκοι εδώ και χρόνια και πολύ περισσότερο τα τελευταία χρόνια, δεν κάνουν απλές παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Κάνουν κανονικές αεροπορικές επιχειρήσεις στο Αιγαίο. Αποστολές με τις οποίες επιχειρούν να αποκόψουν ελληνικά νησιά από την ηπειρωτική χώρα. Αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου πετάνε κάθε μέρα από το πιο βόρειο ως το πιο νότιο σημείο του Αιγαίου, πετώντας πάνω από νησιά. Εκτελούν εικονικές προσβολές στόχων.
Ας δούμε τώρα το ρεπορτάζ του sputnik.com όπου το iThesis σας μεταφέρει τα σημαντικότερα σημεία.
Απόδοση-Μετάφραση Ανδρέας Μουντζουρούλιας
Στις 15 Φεβρουαρίου, έξι τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη και ένα αεροπλάνο του Ναυτικού παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο πάνω από νησιωτικές περιοχές, στο ανατολικό Αιγαίο. Σχολιάζοντας την πρόσφατη παραβίαση, ο ρώσος στρατιωτικός αναλυτής Αλεξέι Kupriyanov αποφάσισε να κάνει μια αναδρομή στην εδώ και χρόνια σύγκρουση μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας.
Οι αναφερόμενες παραβιάσεις του εναέριου χώρου νωρίτερα αυτή την εβδομάδα έλαβαν χώρα ανάμεσα στα νησιά της Χίου και της Σάμου στο ανατολικό Αιγαίο, καθώς και μεταξύ Λήμνου και Λέσβου. Σύμφωνα με τον Γενικό Επιτελείο στην Ελλάδα, τα τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν ελληνικό εναέριο χώρο 22 φορές σε διάστημα 24 ωρών. Δύο από τα τουρκικά αεροπλάνα ήταν οπλισμένα και Έλληνες στρατιωτικοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι δύο «εικονικές αερομαχίες» έλαβαν χώρα μεταξύ τουρκικών και ελληνικών αεροσκαφών.
Η Τουρκία σύμφωνα με τα ελληνικά ΜΜΕ έχει παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο μόνο για το 2015 1.375 φορές, με τα τουρκικά αεροσκάφη να είναι οπλισμένα και έτοιμα για μάχη σε 135 περιπτώσεις.
Η Τουρκία έχει αρνηθεί να υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982. Σχολιάζοντας στο Lenta.ru ο δημοσιογράφος και στρατιωτικός αναλυτής Αλεξέι Kupriyanov την σύγκρουση μεταξύ των δύο χωρών, υπενθυμίζει ότι η τρέχουσα διαφορά στο Αιγαίο αποτελεί μέρος ενός αγώνα που εκτείνεται στα βάθη των αιώνων, από την οθωμανική κατάληψη της Κωνσταντινούπολης το 1453, με αιώνες οθωμανικής τουρκικής κατοχής στην Ελλάδα, σε πολλούς πολέμους του 19ου και 20ου αιώνα και με την εισβολή και την κατοχή της Τουρκίας στην βόρεια Κύπρο το 1974.
Οι «πολιτικές διαφορές,» όπως υπενθυμίζει ο δημοσιογράφος, «έχουν πρόσφατα επιδεινωθεί και σε οικονομικό επίπεδο. Τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία έχουν εκδόσει άδειες στις εταιρείες τους για την εξαγωγή πετρελαίου σε αμφισβητούμενα ύδατα και την αποστολή ερευνητικών σκαφών στην περιοχή, κατηγορώντας ο ένας τον άλλο ότι προσπαθεί να αποκτήσει τον έλεγχο στη μερίδα του λέοντος.
«Και ούτε το ΝΑΤΟ, ούτε το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, ούτε το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, ήταν σε θέση να πείσει την Αθήνα και την Άγκυρα να επιτευχθεί συμβιβασμός.» Μέχρι στιγμής, όπως σημειώνει ο δημοσιογράφος, «η σύγκρουση δεν έχει ποτέ φτάσει σε μια θερμή φάση: στις πιο κρίσιμες στιγμές, η ηγεσία του ΝΑΤΟ επενέβη.» Παρ ‘όλα αυτά, τα τελευταία είκοσι χρόνια, η απειλή του πολέμου έχει κρεμαστεί πάνω από το Αιγαίο ως δαμόκλειος σπάθη.
Αερομαχίες πάνω από το Αιγαίο
«Εικονικές αερομαχίες, ή αερομαχίες – έχουν γίνει ο κύριος τρόπος για τις δύο χώρες να επιδείξουν τις εδαφικές διεκδικήσεις τους,» όπως υπενθυμίζει ο Kupriyanov. Ελληνικά F-16 και Mirage έχουν αναχαιτήσει τουρκικά F-16 κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς, προσπαθώντας να πάρουν την ουρά του εχθρού για να τον εκδιώξουν από την αμφισβητούμενη περιοχή.
Το μεγαλύτερο μέρος των αερομαχιών έχει πραγματοποιηθεί πάνω από τα νησιά της Λέσβου, Χίου, Σάμου και στα Δωδεκάνησα.
«Κατά καιρούς, μερικές αερομαχίες έχουν οδηγήσει σε τραγωδία. Στις 18 Ιουνίου, 1992, ένα ελληνικό Mirage είχε εμπλακεί σε αερομαχία με δύο τουρκικά F-16 σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος πάνω από το νησί του Αγίου Ευστρατίου και συνετρίβη, με αποτέλεσμα το θάνατο του πιλότο του. »
«Στις 23 Μαΐου του 2006, δύο τουρκικά F-16 και αναγνωριστικά αεροσκάφη F-4 εισήλθαν στο νότιο Αιγαίο, σε υψόμετρο 8.200 μέτρων, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση προς τους Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Δύο ελληνικά F-16 . στάλθηκαν να αναχαιτίσουν τους Τούρκους πάνω από το νησί της Καρπάθου. Μια παραδοσιακή «αερομαχία» ακολούθησε, κατέληξε σε τραγωδία με τον θάνατο του Έλληνα πιλότου Κώστα Ηλιάκη.
Πάνω από χίλιες παραβιάσεις κάθε έτος
Ο αναλυτής σε σε κάποιο σημείο αναφέρει και την κατάρριψη του ρωσικού Su από τα τουρκικά αεροσκάφη. Όπως σημειώνει ο Kupriyanov, μετά την κατάρριψη του ρωσικού αεροσκάφους, ο Ελληνας ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Ρώσο υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, εξέφρασε τα συλλυπητήρια και την αλληλεγγύη του με τη Μόσχα .Ο Κοτζιάς διαμαρτυρήθηκΕ για τις συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά μαχητικά. Μέχρι πρόσφατα, Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο 1.500 περιπτώσεις παραβίασης του εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη [ετησίως]. «, όπως σημειώνει το sputnik
Οι πιλότοι μας, θα συνεχίζουν να πετούν ακούραστοι, με ζήλο και ενδιαφέρον, και θα αποτελούν αξιόπιστη δύναμη αποτροπής, απολύτως σύγχρονη και ικανή να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του 21ου Αιώνα. Οι Αεροπόροι μας δεν θα διστάσουν να αποστείλουν σαφές μήνυμα και να θυμίσουν σε αυτούς που δεν έχουν μνήμη τις θυσίες των ηρωικά πεσόντων Αεροπόρων, στα Δαρδανέλια, στην Πίνδο, στη Μέση Ανατολή και την Μαρτυρική Κύπρο.