«ΚΑΙ ΕΞΑΙΦΝΗΣ ΕΓΕΝΕΤΟ ΣΥΝ ΤΩ ΑΓΓΕΛΩ ΠΛΗΘΟΣ ΣΤΡΑΤΙΑΣ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΑΙΝΟΥΝΤΩΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΩΝ˙ ΔΟΞΑ ΕΝ ΥΨΙΣΤΟΙΣ ΘΕΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ, ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ».
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ, 2:13-14.
[ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ]
«ΗΛΘΕ Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΓΕΜΙΣΕ ΜΕ ΧΑΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ˙ ΜΙΑ ΕΟΡΤΗ ΟΧΥΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΡΙΖΑ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΜΑΣ. Σ΄ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΑΝΟΙΞΕ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ, ΕΣΤΑΛΗ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΕΠΕΣΕ Ο ΜΕΣΟΤΟΙΧΟΣ, ΛΥΘΗΚΑΝ ΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ, ΤΑ ΞΕΧΩΡΑ ΕΝΩΘΗΚΑΝ, ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΕΣΒΗΣΕ, ΤΟ ΦΩΣ ΕΛΑΜΨΕ, Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΔΕΧΘΗΚΕ ΤΗΝ ΓΗΪΝΗ ΦΥΣΗ, Η ΓΗ ΤΟΝ ΚΑΘΗΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΧΕΡΟΥΒΙΜ. ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΥΙΟΙ, ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ. ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Η ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΘΡΑ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΟΠΝΟΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΥ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΠΟΘΟΥΣΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ...
ΠΟΙΑ ΕΟΡΤΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΣΑΞΙΑ ΤΗΣ; Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΓΗ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΑΓΓΕΛΟΙ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΔΡΑΠΕΤΕΥΟΥΝ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΤΑΛΥΘΗΚΕ, Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΑΝΟΙΞΕ, Η ΚΑΤΑΡΑ ΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ, Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ, Η ΠΛΑΝΗ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΘΗΚΕ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΚΑΙ Η ΦΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑ ΧΕΡΟΥΒΙΜ ΦΥΛΑΣΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΕΝΩΘΗΚΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΠΟΡΕΙΣ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΑΥΤΑ. ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ, ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΚΑΘΕ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑΣ ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΓΙΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΕ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΞΥΠΑΚΟΥΟΝΤΑΙ».
ΠΟΙΑ ΕΟΡΤΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΣΑΞΙΑ ΤΗΣ; Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΓΗ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΑΓΓΕΛΟΙ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΔΡΑΠΕΤΕΥΟΥΝ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΤΑΛΥΘΗΚΕ, Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΑΝΟΙΞΕ, Η ΚΑΤΑΡΑ ΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ, Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ, Η ΠΛΑΝΗ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΘΗΚΕ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΚΑΙ Η ΦΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑ ΧΕΡΟΥΒΙΜ ΦΥΛΑΣΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΕΝΩΘΗΚΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΠΟΡΕΙΣ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΑΥΤΑ. ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ, ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΚΑΘΕ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑΣ ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΓΙΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΕ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΞΥΠΑΚΟΥΟΝΤΑΙ».
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ - "ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ", ΕΚΛΟΓΑΙ, ΛΟΓΟΣ ΛΔ΄, MIGNE 63, σελ. 821 κ.ε.
[ΙΣΤΟΡΙΑ]
«ΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΣΥΛΛΟΓΙΣΤΑ, ΤΙ ΠΟΛΕΜΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΓΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΙΣΟΥΝ; ΤΙ ΛΕΣ ΑΝΘΡΩΠΕ. ΕΧΕΙΣ ΕΧΘΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ; ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΚΕΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΩΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ; ΜΑΚΑΡΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ, ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΗΡΧΕ... ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΑΡ΄ ΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ, ΦΙΛΟΣΟΦΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ. ΚΑΙ ΣΥ, ΠΟΥ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΣΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΕΧΘΡΟ, ΕΣΥ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΟΣΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ, ΔΙΣΤΑΖΕΙΣ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΧΘΡΑ;»
«ΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΣΥΛΛΟΓΙΣΤΑ, ΤΙ ΠΟΛΕΜΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΓΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΙΣΟΥΝ; ΤΙ ΛΕΣ ΑΝΘΡΩΠΕ. ΕΧΕΙΣ ΕΧΘΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ; ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΚΕΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΩΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ; ΜΑΚΑΡΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ, ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΗΡΧΕ... ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΑΡ΄ ΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ, ΦΙΛΟΣΟΦΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ. ΚΑΙ ΣΥ, ΠΟΥ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΣΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΕΧΘΡΟ, ΕΣΥ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΟΣΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ, ΔΙΣΤΑΖΕΙΣ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΧΘΡΑ;»
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ- "ΠΕΡΙ ΜΙΣΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΘΡΑΣ", EΚΛΟΓΑΙ, ΛΟΓΟΣ ΙΗ΄MIGNE 63, σελ.686 κ.ε.
[ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ]
«...ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ [Μ. ΚΩΝ/ΝΟΥ] ΕΞΕΛΙΠΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΩΝ, ΟΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΦΑΝΩΝ. Η ΑΓΑΘΗ ΠΑΙΔΟΤΡΟΦΟΣ, Η ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΟ ΚΑΤΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΠΙΑ ΠΟΛΕΜΟΙ, ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΑΧΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ, ΟΤΑΝ ΑΝΘΙΖΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ, ΟΥΤΕ ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΗΚΜΑΖΕ Η ΠΟΛΥΘΕΟΣ ΜΑΝΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΑΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠ΄ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΝ ΡΟΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ...
...Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑΣ ΕΚΕΙΝΩΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΦΘΑΛΜΟΦΑΝΕΣ ΤΩΡΑ ΜΕ ΕΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΗΣ: ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΙΑΣΜΟΥΣ. ΤΕΤΟΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΦΘΕΙΡΑΝ Σ΄ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΓΕΜΙΖΑΝ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟΥΣ ΣΠΑΡΑΓΜΟΥΣ».
ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΕΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΝ – "ΤΡΙΑΚΟΝΤΑΕΤΗΡΙΚΟΣ", κεφ. 8 §9 – κεφ. 9, §1-3, MIGNE 20.
[ΙΣΤΟΡΙΑ]
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΝ [ΑΡΧΙΕΠ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ] ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΑΡΕΙΟΝ
«ΟΤΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΜΕΡΙΜΝΑ [Ο Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ] ΠΕΡΙ ΕΙΡΗΝΗΣ»
«ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΙ ΕΥΛΟΓΩΣ ΜΑΡΤΥΡΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΑ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΘΕΟΝ... ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΣ ΜΟΥ, ΠΡΩΤΟΝ ΜΕΝ ΝΑ ΕΝΩΣΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΝ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΔΕ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΡΜΟΣΩ ΤΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΟΝ ΩΣΑΝ ΑΠΟ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΡΑΥΜΑ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. ΕΧΩΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΑ ΚΑΤΑ ΝΟΥΝ, ΤΟ ΜΕΝ ΕΝ ΕΠΕΔΙΩΚΑ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ ΟΦΘΑΛΜΟΝ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ, ΤΟ ΔΕ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΕΠΑΘΗΝ ΝΑ ΚΑΤΟΡΘΩΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ...
...ΑΛΛ,΄ Ω ΚΑΛΛΙΣΤΗ ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ, ΠΟΙΟΝ ΚΑΙΡΙΟΝ ΤΡΑΥΜΑ ΗΓΓΙΣΕ ΤΗΝ ΑΚΟΗΝ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑΝ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑΝ ΜΟΥ, ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝ ΔΙΧΟΝΟΙΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΣΑΣ [ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ] ΠΟΛΥ ΒΑΡΥΤΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΑΣ ΕΚΕΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΑΣ! ΤΟΣΟ ΒΑΡΕΙΑΝ ΩΣΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΣΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑΝ ΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΗΛΠΙΖΑ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΕΛΘΗ Η ΙΑΣΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ... ΑΥΤΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΧΛΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΙΔΙΚΗΝ ΑΦΕΛΕΙΑΝ ΜΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΣΙΝ ΙΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΙΜΩΝ ΑΝΔΡΩΝ...
ΕΠΙΤΡΕΨΑΤΕ ΕΙΣ ΕΜΕ ΤΟΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΝ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΝΑ ΦΕΡΩ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΝΟΙΑΝ ΤΟΥΤΟΥ ΕΙΣ ΠΕΡΑΣ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΤΟ, ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΩ ΔΗΛ. ΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑΣ ΠΡΟΤΡΟΠΑΣ, ΤΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΠΙΜΟΝΟΥΣ ΝΟΥΘΕΣΙΑΣ ΜΟΥ.
Ο ΘΕΟΦΙΛΗΣ ΛΟΙΠΟΝ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΟΥΤΩΣ ΕΠΡΟΝΟΕΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗΝ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥΤΟΥ... Η ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΟΜΩΣ ΥΠΕΡΕΒΑΙΝΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΝ ΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ. ΟΥΤΩΣ Η ΜΕΝ ΕΡΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΜΑΧΟΜΕΝΩΝ ΗΥΞΗΘΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ, Η ΔΕ ΟΡΜΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΕΠΕΞΕΤΑΘΗ ΕΙΣ ΟΛΑΣ ΤΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΘΟΝΕΡΟΣ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΟΣ ΔΑΙΜΩΝ, ΦΘΟΝΩΝ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ».
ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ – "ΕΙΣ ΒΙΟΝ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ", ΛΟΓΟΣ Β,΄ ΞΔ΄κ.ε., MIGNE 20.
[ΙΣΤΟΡΙΑ]
«ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ [Μ. ΚΩΝ/ΝΟΣ] ΔΙΕΠΙΣΤΩΣΕΝ ΟΤΙ ΟΥΤΟΙ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΟΝΤΟ ΤΑΣ ΦΙΛΙΚΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΑΦΗΣΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ ΝΑ ΕΝΕΡΓΗΣΕΙ ΕΠΙΘΕΣΙΝ. ΑΥΤΟΙ ΔΕ ΕΣΤΡΑΦΗΣΑΝ ΑΜΕΣΩΣ ΟΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΤΡΑΠΗΣΑΝ ΕΙΣ ΦΥΓΗΝ. ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΑΛΛΟΙ ΜΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΙ ΕΦΟΝΕΥΟΝΤΟ ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΑΛΛΟΙ ΔΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΙΠΤΟΝΤΕΣ Ο ΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΕΦΟΝΕΥΟΝΤΟ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΞΙΦΗ».
ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ – "ΕΙΣ ΤΟΝ ΒΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ", ΛΟΓΟΣ Β΄ §10, MIGNE 20.
«[Ο Μ. ΚΩΝ/ΝΟΣ] ΣΥΝΕΠΛΗΡΩΣΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΔΥΟ ΕΤΗ.... ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΤΗΡΕΙΤΟ ΑΠΑΘΕΣ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΝ, ΚΑΘΑΡΟΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΗΛΙΔΑ,... ΡΩΜΑΛΕΟΝ ...ΩΣΤΕ ...ΝΑ ΜΕΤΕΧΗ ΕΙΣ ΜΑΧΑΣ, ΝΑ ΕΓΕΙΡΗ ΤΡΟΠΑΙΑ ΚΑΤΑ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΗ ΤΑΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥΣ ΝΙΚΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ».
ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ - "ΕΙΣ ΤΟΝ ΒΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ", ΛΟΓΟΣ Δ΄ §53, MIGNE 20.
ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΛΘΕΙ ΔΥΟ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΪΚΗ ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΕ ΣΤΗ ΓΗ. Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΑΝ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΜΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΓΕΓΟΝΟΣ. ΜΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΕΓΚΩΜΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ. ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ. ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΦΙΚΤΗ ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΑΡΚΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ. ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ-ΓΙΑΧΒΕΧ.
ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΑΓ(Ρ)ΙΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΞΙΔΑΝΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΥΤΕ Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΟΥΤΕ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΑΝ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΟΙ "ΠΡΟΣΤΑΓΜΕΝΟΙ" ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΑΛΛΗΛΕΧΘΡΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ.
Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΒΙΟΥΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΑΣΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΩ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΤΟ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ. ΟΙ ΔΥΟ ΤΑΣΕΙΣ, "ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ" ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΩΣ ΔΥΟ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΑΝΑΙΡΟΥΜΕΝΟΙ ΛΟΓΟΙ.
ΚΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΛΑΣΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΞΑΠΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΓΗ. Η ΕΙΡΗΝΗ ΩΣ "ΚΑΡΠΟΣ" ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΝΙΚΗΣΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΕΜΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΑΙΜΟΣΤΑΓΕΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ (ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ). ΟΜΩΣ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΘΑ ΚΑΤΑΠΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΔΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΙΣΤΩΝ. ΣΤΗΝ "ΙΣΤΟΡΙΚΗ" ΤΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ "ΜΕΓΑΣ" ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΓΚΩΜΙΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΓΙΑΧΒΕΧ) ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΤΙΣΕΙ ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΥΣ "ΙΕΡΩΜΕΝΟΥΣ" ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΝΑ ΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΝΟΥΝ. ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΜΩΣ Η ΕΙΡΗΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΠΩΤΕΡΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΚΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ. "ΚΡΕΙΤΤΩΝ ΕΠΑΙΝΕΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΩΡΙΖΟΥΣΗΣ ΘΕΟΥ…" ΛΕΕΙ Ο ΑΓ(Ρ)ΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ Β΄ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟ. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ, Ο ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ) ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΞΙΦΗ, ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΥΣ. Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ "ΚΑΘΑΡΟΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΗΛΙΔΑ" ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ "ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥΣ ΝΙΚΑΣ". ΑΣΦΑΛΩΣ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ – ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΑΔΕΙΑ – ΤΗΝ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Ή ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΩΝ ΑΛΗΘΕΙΩΝ…
ΔΥΟ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΜΕΤΑ, ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ΕΠΑΡΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΟΥΜΕ ΤΑ ΥΠΕΣΧΗΜΕΝΑ.
ΔΥΟ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΜΕΤΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕ ΑΝΕΙΠΩΤΕΣ ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ.
ΚΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΟΡΤΑΣΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ “ΕΙΡΗΝΕΥΤΗ ΘΕΟΥ” ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΙΑΨΕΥΣΘΕΝ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ: “ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ, ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ”._
ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΕΓΚΩΜΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ. ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ. ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΦΙΚΤΗ ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΑΡΚΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ. ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ-ΓΙΑΧΒΕΧ.
ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΑΓ(Ρ)ΙΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΞΙΔΑΝΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΥΤΕ Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΟΥΤΕ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΑΝ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΟΙ "ΠΡΟΣΤΑΓΜΕΝΟΙ" ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΑΛΛΗΛΕΧΘΡΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ.
Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΒΙΟΥΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΑΣΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΩ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΤΟ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ. ΟΙ ΔΥΟ ΤΑΣΕΙΣ, "ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ" ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΩΣ ΔΥΟ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΑΝΑΙΡΟΥΜΕΝΟΙ ΛΟΓΟΙ.
ΚΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΛΑΣΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΓΙΑΧΒΕΧ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΞΑΠΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΓΗ. Η ΕΙΡΗΝΗ ΩΣ "ΚΑΡΠΟΣ" ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΝΙΚΗΣΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΕΜΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΑΙΜΟΣΤΑΓΕΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ (ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ). ΟΜΩΣ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΘΑ ΚΑΤΑΠΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΔΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΙΣΤΩΝ. ΣΤΗΝ "ΙΣΤΟΡΙΚΗ" ΤΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ "ΜΕΓΑΣ" ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΓΚΩΜΙΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΓΙΑΧΒΕΧ) ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΤΙΣΕΙ ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΥΣ "ΙΕΡΩΜΕΝΟΥΣ" ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΝΑ ΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΝΟΥΝ. ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΜΩΣ Η ΕΙΡΗΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΠΩΤΕΡΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΚΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΟΣΤΟΣ. "ΚΡΕΙΤΤΩΝ ΕΠΑΙΝΕΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΩΡΙΖΟΥΣΗΣ ΘΕΟΥ…" ΛΕΕΙ Ο ΑΓ(Ρ)ΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ Β΄ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟ. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ, Ο ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ Ο ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ) ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΞΙΦΗ, ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΥΣ. Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ "ΚΑΘΑΡΟΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΗΛΙΔΑ" ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ "ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥΣ ΝΙΚΑΣ". ΑΣΦΑΛΩΣ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ – ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΑΔΕΙΑ – ΤΗΝ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Ή ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΩΝ ΑΛΗΘΕΙΩΝ…
ΔΥΟ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΜΕΤΑ, ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ΕΠΑΡΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΟΥΜΕ ΤΑ ΥΠΕΣΧΗΜΕΝΑ.
ΔΥΟ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ ΜΕΤΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕ ΑΝΕΙΠΩΤΕΣ ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ.
ΚΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΟΡΤΑΣΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ “ΕΙΡΗΝΕΥΤΗ ΘΕΟΥ” ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΙΑΨΕΥΣΘΕΝ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ: “ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ, ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ”._
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝ