Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΟΡΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ ΚΑΤ' ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΗΜΑΔΕΥΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ: ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝΣΑΡΚΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦ' ΕΞΗΣ ΣΥΝΕΧΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ 25ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΩΣ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΝΩΣΗ, ΟΥΤΕ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΕ ΜΙΑ ΜΑΚΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΓΕΙΟΥ ΖΩΗΣ ΤΟΥ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ, Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΙΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΜΟΛΙΣ ΤΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟ Μ.Χ. ΑΙΩΝΑ, ΚΑΤ' ΑΡΧΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ, ΜΕ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ΚΑΙ Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ. ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΑΛΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ), ΕΟΡΤΑΖΟΤΑΝ ΣΤΙΣ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟ ΩΣ ΑΝΩΘΕΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΩΣΗΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΠΟΤΕ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ. ΟΤΑΝ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΕΙΣΗΓΑΓΑΝ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ. ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΡΙΝ ΕΙΧΕ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΜΗ ΥΠΟ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ: ΕΚΕΙ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΝ ΤΗΝ 25Η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΜΙΘΡΑ, ΜΙΑΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. "ΕΚΕΙΝΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ, ΕΜΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ!", ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ.
ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΟΜΩΣ, ΥΙΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΜΙΘΡΑΪΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΣΑΤΟΥΡΝΑΛΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ: ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΜΕ ΣΚΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΣΜΟΥΣ, ΣΥΜΠΟΣΙΑ, ΚΑΛΑΝΤΑ, ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ, ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΩΡΩΝ, ΣΤΟΛΙΣΜΑ ΚΛΑΔΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝΔΡΩΝ. ΟΣΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣΑΝ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΙΣΧΥΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ ΔΟΥΛΟΥ-ΑΦΕΝΤΗ, ΟΠΟΥ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΘΑ ΣΥΝΕΤΡΩΓΕ Ή ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ. ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ, ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΕΤΙΘΕΝΤΟ ΣΕ ΑΡΓΙΑ. Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΝΕ ΑΝΑΓΕΝΝΟΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΟΤΑΝ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΗΤΑΝ ΑΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΧΑΡΙΝ ΜΙΑΣ ΑΥΣΤΗΡΗΣ ΑΝΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟΡΡΗΜΟΝΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΕΣ.
ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΣΠΑΣΘΟΥΝ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΑΤΥΠΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΕΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΜΕΡΙΔΑ Η ΘΕΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΧΗ “ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΝ” ΣΤΟΥΣ ΕΥΑΓΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΣΗΜΑΙΝΕ ΟΤΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΔΕΝ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΘΗΚΕ Ο ΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΔΙΕΦΘΑΡΗΣΑΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΡΙΖΕΣ ΣΤΟ ΚΡΟΝΙΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ, ΑΦΟΜΟΙΩΣΕ ΙΔΙΟΦΥΩΣ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΟΥΣΤΙΝΟ "ΟΣΑ ΠΑΡΑ ΠΑΣΙ ΚΑΛΩΣ ΕΙΡΗΤΑΙ, ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΣΤΙΝ". ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΠΟΤΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ. ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΤΙΜΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ, ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΑΦΘΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΠΡΟ ΤΗΣ ΗΤΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ, ΤΑ ΚΡΟΝΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΙΔΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΠΙΣΤΗ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΚΑΝ ΩΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ "ΣΠΕΡΜΑΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ", ΠΡΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΣΕ ΠΛΑΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΣΕ ΕΙΔΩΛΑ. ΕΙΣΗΧΘΗ ΔΗΛ. Ο ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘ’ ΟΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΑΜΥΔΡΕΣ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ, ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΑΝΑΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΗΚΑΝ, ΑΝΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ. Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ-ΛΟΓΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΘΡΟ, ΚΑΘΩΣ ΑΚΟΜΗ ΤΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟ Μ.Χ. ΑΙΩΝΑ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΕΝΕΜΕΝΑΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΔΙΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΡΟΝΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ, ΟΜΩΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΕΝΝΟΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ.
ΕΙΣ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΘΑ ΣΥΝΥΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΩΔΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΙΚΟΥ ΘΕΟΥ. ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. ΙΕΡΑΡΧΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΦΥΛΗΣ ΚΑΙ ΦΥΛΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΟΥΝ. Η ΜΕΓΑΛΗ ΟΜΩΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η--ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ--ΟΧΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΥΙΟΥ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΝΟΜΕΝΟΣ ΔΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΘΕΩΣΗ. ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΤΑΙ, ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΧΑΡΙΣ.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΧΕΣΕΩΣ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΟΝΙΟ ΙΟΥΔΑΪΚΟ ΘΕΟ, ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΑΤΗ ΚΡΟΝΟΥ. ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ “ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ” ΚΑΙ “ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ”. Η ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΕΠΟΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΗ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ, ΩΣ Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ “ΖΗΤΗΣΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ” ΣΤΗΝ “ΕΥΡΕΣΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ”, ΟΠΩΣ ΑΝΑΓΓΕΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ. Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΚΤΑ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ "ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ". ΑΥΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ "ΓΝΗΣΙΟΙ" ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΔΙΑΔΟΧΟΙ, ΟΙ "ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ" ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΓΙΑΧΒΕ, ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΚΑΤΗΧΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ, ΚΑΘΩΣ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΣΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ:
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟ ΩΣ ΑΝΩΘΕΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΩΣΗΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΠΟΤΕ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ. ΟΤΑΝ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΕΙΣΗΓΑΓΑΝ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ. ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΡΙΝ ΕΙΧΕ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΜΗ ΥΠΟ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ: ΕΚΕΙ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΝ ΤΗΝ 25Η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΜΙΘΡΑ, ΜΙΑΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. "ΕΚΕΙΝΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ, ΕΜΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ!", ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ.
ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΟΜΩΣ, ΥΙΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΜΙΘΡΑΪΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΣΑΤΟΥΡΝΑΛΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ: ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΜΕ ΣΚΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΣΜΟΥΣ, ΣΥΜΠΟΣΙΑ, ΚΑΛΑΝΤΑ, ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ, ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΩΡΩΝ, ΣΤΟΛΙΣΜΑ ΚΛΑΔΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝΔΡΩΝ. ΟΣΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣΑΝ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΙΣΧΥΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ ΔΟΥΛΟΥ-ΑΦΕΝΤΗ, ΟΠΟΥ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΘΑ ΣΥΝΕΤΡΩΓΕ Ή ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ. ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ, ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΕΤΙΘΕΝΤΟ ΣΕ ΑΡΓΙΑ. Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΝΕ ΑΝΑΓΕΝΝΟΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΟΤΑΝ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΗΤΑΝ ΑΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΧΑΡΙΝ ΜΙΑΣ ΑΥΣΤΗΡΗΣ ΑΝΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟΡΡΗΜΟΝΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΕΣ.
ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΣΠΑΣΘΟΥΝ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΑΤΥΠΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΕΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΜΕΡΙΔΑ Η ΘΕΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΧΗ “ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΝ” ΣΤΟΥΣ ΕΥΑΓΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΣΗΜΑΙΝΕ ΟΤΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΔΕΝ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΘΗΚΕ Ο ΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΔΙΕΦΘΑΡΗΣΑΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΡΙΖΕΣ ΣΤΟ ΚΡΟΝΙΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ, ΑΦΟΜΟΙΩΣΕ ΙΔΙΟΦΥΩΣ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΟΥΣΤΙΝΟ "ΟΣΑ ΠΑΡΑ ΠΑΣΙ ΚΑΛΩΣ ΕΙΡΗΤΑΙ, ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΣΤΙΝ". ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΠΟΤΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ. ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΤΙΜΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ, ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΑΦΘΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΠΡΟ ΤΗΣ ΗΤΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ, ΤΑ ΚΡΟΝΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΙΔΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΠΙΣΤΗ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΚΑΝ ΩΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ "ΣΠΕΡΜΑΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ", ΠΡΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΣΕ ΠΛΑΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΣΕ ΕΙΔΩΛΑ. ΕΙΣΗΧΘΗ ΔΗΛ. Ο ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘ’ ΟΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΑΜΥΔΡΕΣ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ, ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΑΝΑΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΗΚΑΝ, ΑΝΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ. Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ-ΛΟΓΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΘΡΟ, ΚΑΘΩΣ ΑΚΟΜΗ ΤΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟ Μ.Χ. ΑΙΩΝΑ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΕΝΕΜΕΝΑΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΔΙΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΡΟΝΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ, ΟΜΩΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΕΝΝΟΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ.
ΕΙΣ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΘΑ ΣΥΝΥΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΩΔΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΙΚΟΥ ΘΕΟΥ. ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. ΙΕΡΑΡΧΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΦΥΛΗΣ ΚΑΙ ΦΥΛΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΟΥΝ. Η ΜΕΓΑΛΗ ΟΜΩΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η--ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ--ΟΧΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΥΙΟΥ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΝΟΜΕΝΟΣ ΔΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΘΕΩΣΗ. ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΤΑΙ, ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΧΑΡΙΣ.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΧΕΣΕΩΣ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΟΝΙΟ ΙΟΥΔΑΪΚΟ ΘΕΟ, ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΑΤΗ ΚΡΟΝΟΥ. ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ “ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ” ΚΑΙ “ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ”. Η ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΕΠΟΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΗ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ, ΩΣ Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ “ΖΗΤΗΣΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ” ΣΤΗΝ “ΕΥΡΕΣΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ”, ΟΠΩΣ ΑΝΑΓΓΕΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ. Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΚΤΑ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ "ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ". ΑΥΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ "ΓΝΗΣΙΟΙ" ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΔΙΑΔΟΧΟΙ, ΟΙ "ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ" ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΓΙΑΧΒΕ, ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΚΑΤΗΧΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ, ΚΑΘΩΣ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΣΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ:
"ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΚΡΙΝΑΝ ΑΞΙΟΝ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΡΘΗΝ ΓΝΩΣΙΝ ΔΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ, ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΔΩΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΣ ΑΝΑΞΙΟΝ ΝΟΥΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΡΜΟΖΕΙ, ΓΕΜΑΤΟΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΔΙΚΙΑΝ, ΠΟΡΝΕΙΑΝ, ΠΟΝΗΡΙΑΝ, ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΝ, ΚΑΚΙΑΝ, ΓΕΜΑΤΟΙ ΦΘΟΝΟΝ, ΦΟΝΟΝ, ΕΡΙΔΑ, ΔΟΛΟΝ, ΚΑΚΟΗΘΕΙΑΝ, ΨΙΘΥΡΙΣΤΑΙ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΑΙ, ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΥΒΡΙΣΤΑΙ, ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ, ΑΛΑΖΟΝΕΣ, ΕΦΕΥΡΕΤΑΙ ΚΑΚΩΝ,..."
ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ, ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 1:28-30
ΕΙΚΟΣΙ ΑΙΩΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΠ. ΠΑΥΛΟ, ΕΙΚΟΣΙ ΕΝΔΟΞΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ, Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΣΑΦΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ: ΤΑ...ΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΡΗΤΟΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ “ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ” ΤΟΥΣ. ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΟΥΣ ΦΕΡΟΥΝ ΟΥΚ ΟΛΙΓΟΙ ΓΝΗΣΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΔΙΑΔΟΧΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΗΝ ΕΠΙΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΗ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ. ΠΟΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΕΓΙΝΕ ΤΕΛΙΚΑ; Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΝΑΠΟΛΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΔΟΞΑΣΜΟ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΟΥΤΟΠΙΑ. ΤΑ ΣΑΤΟΥΡΝΑΛΙΑ ΟΜΩΣ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΜΩΝΤΑΙ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΑ ΩΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΜΕ ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΟ ΕΝΔΥΜΑ, ΕΚΤΟΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ.
ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΚΥΡΙΟΥΣ ΣΕ ΔΟΥΛΟΥΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ; ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΚΡΟΝΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ. Ο ΚΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΚΑΘ’ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ, ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ!
ΚΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ (ΒΙΩΝΟΥΜΕ)
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝ