Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΪΣΜΟ



«ΕΧΕΙ ΛΕΧΘΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΗΡΩΑ˙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ, ΑΛΛΟΙ ΟΜΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠOΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΩΪΜΗ ΗΛΙΚΙΑ. ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΤΙ, ΑΛΛΑ Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΕΡΕΙ ΜΙΑ ΣΑΦΗ ΕΝΔΕΙΞΗ. ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ. ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΘΙΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΝΑ ΗΧΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΑΘΛΟ. 

ΣΗΜΕΡΑ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ. ΟΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ ΗΡΩΪΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΛΕΓΟΝΤΑΣ: “ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ Η ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΗΡΩΪΚΩΝ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΩΝ!”. ΕΤΣΙ, ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥΣ!

ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΪΣΜΟ, ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΑΠΕΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΑΝΥΨΩΘΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΛΟΥ. ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΤΟΤΕ.

...ΕΙΝΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΕΘΝΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ Η ΛΕΞΗ ΗΡΩΪΣΜΟΣ. ΑΣ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΣΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΖΩΗ.

ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΗΡΩΑ. ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΙΣΝΑ. ΤΟ ΜΑΛΩΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ Ο ΚΡΙΣΝΑ ΗΤΑΝ ΘΕΟΣ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΠΕΜΕΙΝΕ ΟΤΙ Ο ΚΡΙΣΝΑ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΧΘΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥ. ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ Ο ΚΡΙΣΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ. ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΑΝ: “ΕΠΑΙΖΕ ΤΗΝ ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΑΓΕΥΕ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ”. ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΠΕΜΕΙΝΕ: “ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΡΙΣΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ”.

Ο ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΦΕΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΘΥΜΙΖΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΤΙ Ο ΟΡΦΕΑΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΝ». 
“SUPERMUNDANE”, ΒΙΒΛΙΟ ΤΡΙΤΟ, 1938.