Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

ΕΝΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ


Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ 3 ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΘΕΣΠΙΣΤΗΚΕ ΚΑΤ΄ ΑΡΧΗΝ ΤΟΝ 11ο ΑΙΩΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΥΡΟΠΟΔΑ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΕΥΧΑΪΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΕΛΕΞΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΕΣ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΝΥΣΣΗΣ (Ο ΝΥΣΣΗΣ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΟ ΙΟΥΔΑΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ). ΣΚΟΠΟΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΙΜΗΘΕΙ Η ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΥΣΕΙ Η ΕΡΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΥΠΕΡΕΙΧΕ. Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ [ΠΑΡΑ]ΜΟΡΦΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΟΝΟ ΤΟ 1842 ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.




“ΑΣ ΜΗΝ ΑΤΙΜΑΖΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ [ΕΛΛΗΝΙΚΗ] ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΝΟΜΙΖΟΥΝ”. 

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ - "ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ",
Chapter 11, section 4, line 1 (TLG).

“Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΕΝ ΑΓΑΘΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΠΛΟ ΑΡΕΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΕ ΦΑΥΛΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΚΙΑΣ”. 

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΥ - "ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄",
Volume 35, page 556, line 39 (TLG).

“ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΩΝ [ΕΛΛΗΝΩΝ] ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΠΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΦΤΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ, 'ΑΥΤΟΣ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΥΑΛΩΜΕΝΟΣ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕ ΣΑΝ ΣΚΙΕΣ ΠΕΤΟΥΝ' (ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ι, 495)”.
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ - "ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΑΝ ΕΞ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΩΦΕΛΟΙΝΤΟ ΛΟΓΩΝ", 4.

“ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ”
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ Δ΄", ε, PG 48.


ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ
ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΥΠΟ ΤΥΠΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΔΙΚΤΟ “ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ” (LOEB, ΕΠΙΣΤΟΛΗ Νο.69, TLG, ΕΠΙΣΤΟΛΗ 61c) ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦ΄ΕΝΟΣ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΔΙΚΤΟ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ, ΑΦ΄ΕΤΕΡΟΥ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΚΣΦΕΝΔΟΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΔΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ.



ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: …ΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΝ [ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ] Η ΑΡΜΟΖΟΥΣΑ ΤΙΜΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΟΛΑΣΘΕΙ ΜΕ ΛΟΓΟ [ΤΟΥΣ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΥΣ Α΄ & Β΄] ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΚΟΥΣ, ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ, ΟΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕ, ΗΤΑΝ Ο ΠΙΟ ΛΟΓΙΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 4 

ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΣΩΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΕΥΡΥΘΜΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΑΛΛΑ Η ΥΓΙΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΟΡΘΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. 

ΕΠΙΣΤ. 61c και σε όλα τα εξής 


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: …ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ, ΛΕΣ ΚΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΗΤΑΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΚΑΙ ΓΙ΄ ΑΥΤΟ, ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΛΕΦΤΕΣ ΞΕΝΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 5 

[ΒΕΒΑΙΑ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΔΙΕΝΕΞΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΜΠΕΡΙΕΙΧΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗ ΘΕΪΚΗ ΠΝΟΗ].



ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: …ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ ΟΙ [ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ] ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΤΙΜΟΥΝ. ΕΠΕΙΔΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ, ΛΕΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ [ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ] ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ. ΤΟΥΣ ΔΙΝΩ ΟΜΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. ΑΣ ΜΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ. ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ, ΑΣ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΤ΄ ΑΡΧΗΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΙ ΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ Ο ΟΜΗΡΟΣ ΟΥΤΕ Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΑΣΕΒΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΡΕΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΛΑΝΗ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΗ. 

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ, ΛΕΓΕΙ [Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ] ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. ΣΕ ΕΣΑΣ ΔΕ [ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ] ΑΝΗΚΕΙ Η ΑΠΕΡΙΣΚΕΨΙΑ ΚΑΙ Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ “ΠΙΣΤΕΨΕ” ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΑΣ. Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΛΟΓΟΣ [ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ] ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΗ ΔΥΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΛΕΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΟΦΟΡΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ, ΑΛΛΑ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΟΓΙΚΗ Ή ΑΝΤΙΛΟΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 102 

…ΕΣΤΩ ΔΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΟΣΒΛΗΤΟ. ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΣΥ ΟΤΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΣΟΥ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ; …ΜΕ ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΑ ΤΟ ΔΙΔΑΞΕΤΕ ΑΥΤΟ; …ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟ; 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 103

ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΟΣΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΣΕ ΟΣΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΟΣΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΒΙΟ ΤΟΥΣ. …ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΛΩΣΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΗΘΗ. 



ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ) : ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΕΠΕΙΔΗ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΤΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΛΕΣ ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 5 


ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ: ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΣΟ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. 


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΚΑΘΕ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ, ΕΝΝΟΩ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. ΚΑΙ Η ΜΕΝ ΘΕΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΛΛΑ ΔΥΣΑΠΟΔΕΙΚΤΗ, Η ΔΕ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΗ ΑΛΛΑ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΗ. ΣΕ ΕΜΑΣ ΔΕ ΕΥΔΟΚΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΖΩΗ ΤΗΝ ΔΕ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 113
ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 123

[ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΕΡΓΟ ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ]:


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: ΑΣ ΠΡΟΣΕΛΘΕΙ ΚΙ Ο ΟΡΦΕΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΜΑ ΠΟΥ ΕΛΚΥΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΤΗΧΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ:

ΖΕΥ ΕΝΔΟΞΕ, ΜΕΓΙΣΤΕ ΤΩΝ ΘΕΩΝ,
ΚΑΤΡΑΚΥΛΥΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΠΡΙΑ,
ΚΟΠΡΙΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΙΠΠΩΝ ΚΑΙ ΗΜΙΟΝΩΝ.

ΩΣΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ - ΝΟΜΙΖΩ - ΝΑ ΔΕΙΧΘΕΙ ΤΟ … ΖΩΟΓΟΝΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. 
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 115 

…ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΣΟΥ ΟΡΦΕΩΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 31
…ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ, ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΣΟΥ ΚΩΜΩΔΙΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟ; ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΜΕΝ ΑΞΙΑ ΣΥΜΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ. 
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 116

ΑΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΜΕΝ ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΜΕ ΤΙ ΔΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΕΜΑΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 36
…ΓΙΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΟΥΜΕ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΡΗΘΟΥΜΕ (ΜΑΤΘΑΙΟΣ 7,2/ΜΑΡΚΟΣ 4,24). 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 37 


[ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΥ]:


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΕΟΙ ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΔΙΟΤΙ ΕΠΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΑΠΕΚΑΛΥΦΘΗ Η ΑΠΑΤΗ. ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΧΘΕΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΥΒΡΙΣΤΗΣ. ΤΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕ; 
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 37 


ΑΥΤΑ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΜΕ [ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ] ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΙ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΟΥ. …[ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ] ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΟΥ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 39 


[ΤΟ ΠΩΣ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ]:


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ [Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ, § 39] ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΕΙΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΑΡΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ …ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Ο ΕΝΑΣ ΑΦΟΥ ΕΒΡΙΣΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΤΟΝ ΒΩΜΟ, ΠΡΟΣΗΧΘΗ ΜΕΝ ΩΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΙΣΗΛΘΕ ΔΕ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΩΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΛΕΥΑΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΟΥΡΓΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΣΟΥ ΩΣ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΑ ΕΞΗΛΘΕ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΠΑΡΡΗΣΙΑ… 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 40 


[ΣΑΦΩΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ. ΓΙ' ΑΥΤΟΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ]:


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: ΠΟΥ ΔΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ [ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ], ΠΕΣ ΜΟΥ, ΑΚΟΥΣΕΣ ΟΤΑΝ ΥΒΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝ …ΝΑ ΝΙΚΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΘΡΑΣΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΝΤΕΣ. 
ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 124 


[ΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΛΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΛΟΓΟ]:


"ΠΡΟΣΤΑΓΗ ΓΙΑ ΕΣΑΣ: ΝΑ ΜΗ ΔΕΙΛΙΑΖΕΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΔΥΣΦΗΜΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΔΥΟ ΞΥΛΑ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΔΑΥΛΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠΩΛΕΣΕΙ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ ΤΗΝ ΖΩΝΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΞΥΛΟΥ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ ΜΑΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΠΙΛΩΝΟΝΤΑΣ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ… ΘΕΩΡΩ ΚΑΠΝΟ ΤΗΝ ΒΛΑΒΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΓΝΩΣΗ [ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ] Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ".
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ - "ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ. 7.196.3-16.
"ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ… ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΥΤΟΥ… ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚ ΔΥΣΜΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΟΥΝ ΜΕ ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΝ ΙΣΡΑΗΛ… ΣΤΟΜΑ ΔΕ ΛΕΓΕΙ (ΒΛ. ΗΣΑΪΑΣ Θ΄11) ΤΗΝ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΟΜΕΝΟΙ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΜΕ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ".
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ - "ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ", ΚΕΦ 9.230.8-13.


“ΓΙΑΤΙ ΟΣΟ ΒΑΡΒΑΡΟ ΤΟΥΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ [ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ] ΚΑΙ ΑΠΕΧΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΣΟ ΛΑΜΠΡΟΤΕΡΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ …ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΛΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ ΕΚΕΙ [Ο ΒΑΡΒΑΡΟΣ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ] ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΛΑΜΠΟΝΤΑΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ, ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ …ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΣΒΗΣΤΕΙ ΚΑΙ ΑΦΑΝΙΣΤΕΙ, ΕΝΩ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΟΤΕΡΑ”.
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - "ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗΝ",
PG 59, σελ.31.
“ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΩΡΑΙΟΥΣ ΠΛΟΚΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΙΒΩΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ ΦΤΑΝΕΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΔΕ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΑΚΟΜΑ [ΘΑ ΒΡΕΙΣ] ΣΤΑΧΤΗ ΚΑΙ ΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΥΓΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΤΑΦΟΣ [ΕΙΝΑΙ] Ο ΛΑΡΥΓΓΑΣ ΤΟΥΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΥΟΝ (ΙΧΩΡ) ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΓΕΜΑΤΑ ΜΕ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ”.
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - "ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗΝ",
PG 59, σελ. 370. 

[ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΓ(Ρ)ΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΟΦΙΑ ΣΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΥ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΑ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΓ(Ρ)ΙΟΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΥΒΡΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΠΟΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΕΔΙΚΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΛΙΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ, ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ].



ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
: ΑΠΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΗΛΘΕ ΑΥΤΟ ΚΕΝΟΤΑΤΕ ΚΑΙ ΑΠΛΗΣΤΟΤΑΤΕ ΟΛΩΝ ΝΑ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ; 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Α΄ § 101 



ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ [ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ] : ΑΝ ΜΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ [ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ], ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ, ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΑΝΗ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ, ΑΣ ΠΑΝΕ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΩΝ ΓΑΛΙΛΑΙΩΝ [ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ] ΝΑ ΕΠΕΞΗΓΟΥΝ ΤΟΝ ΜΑΤΘΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΥΚΑ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ.

ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ, ΑΣ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΩ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΟΥΤΕ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΔΡΟΜΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΣ ΠΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΗΠΩΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ.



ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΑΣ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΝΟΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗΛΗ (“ΚΙΒΔΗΛΗ”) ΠΑΙΔΕΙΑ - [ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ] – ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΦΡΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ. 

ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ Β΄ § 29 


[Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΣΑΚΙΖΕΙ].


Η ΜΕΝ ΓΛΩΣΣΑ [Η ΧΡΥΣΟΡΡΗΜΩΝ] ΕΧΕΙ ΟΡΚΙΣΘΕΙ, Ο ΔΕ ΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΡΚΟΥ ΑΠΕΧΕΙ. 


ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ - "ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ", 612.

NEO ΕΛΛΗΝ