Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

ΑΘΩΣ - ΑΛΣΟΣ ΤΗΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ





Αρχίζοντας από τους προ-ιστορικούς χρόνους, στην περιοχή διεξήχθη η Γιγαντομαχία, η μάχη των Θεών.  Ο Γίγαντας Άθως οχυρώθηκε σύμφωνα με τον μύθο στην περιοχή, έχοντάς το ως ορμητήριο. Σύμφωνα με την μυθολογία στην Κασσάνδρα καταπλακώθηκε ο Εγκέδαλος από τους Θεούς του Ολύμπου, και προσπαθεί από καιρού εις καιρόν να απελευθερωθεί. Η Σιθωνία οφείλει το όνοµά της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα. Η τύχη των Γιγάντων είναι γνωστή και ακολούθησε αυτή των Τιτάνων. Πρώτοι επιτέθηκαν οι Γίγαντες, όμως υπερίσχυσαν οι Ολύμπιοι Θεοί, οπότε ξεκίνησε μία Νέα Τάξη Πραγμάτων. Έχω καταλάβει λοιπόν πως κατά τακτά χρονικά διαστήματα συμβαίνουν κοσμικά γεγονότα και αλλαγές που κάτι αόρατο τα καθορίζει.  Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, οι επόμενοι δεν έκαναν κάτι διαφορετικό από τους Ολύμπιους, απλά παραδειγματίστηκαν από την αρχαία ιστορία.
  
Λέγεται πως η περιοχή του Άθω ποτέ δεν βρεχόταν επειδή η νέφωση ήταν χαμηλή και πως η σκιά του βουνού έφτανε μέχρι την Σκιά + Άθως = Σκιάθος !!!  Χαλκιδική δε ονομάστηκε εξ αιτίας του εποικισμού των Χαλκιδέων από την Εύβοια !!!  

Απολιθώματα ελεφαντοειδών, λιονταριών και άλλων άγριων ζώων, μιλούν για μια άλλη άγνωστη εποχή σε μας.   Σύμφωνα με τα ευρήματα του αρχαιολόγου Πουλιανού στο σπήλαιο των Πετραλώνων, ζωή εμφανίζεται πάνω από 700.000 χρόνια πριν και οι αρχαιότεροι κάτοικοι ήταν οι Θράκες και οι Πελασγοί. Το 348 π.Χ. ο Φίλιππος ενσωµατώνει την περιοχή στο Μακεδονικό Βασίλειο. Με τους Ρωμαίους, την επικράτηση του χριστιανισμού, τις εισβολές Σλάβων και Βουλγάρων αναγκάζει πλέον τους κατοίκους να φύγουν κατά τον 5ο μ.Χ αιώνα και η παρακμή έχει πλέον ολοκληρωθεί. Απλώς στέκουν όσα αγάλματα είχαν σωθεί. 

Φυσικά δεν θα μπορούσε ο ιερός Άθως να μην ήταν ένας φανταστικά όμορφος τόπος Θεών και Θεαινών, Βωμών και Ναών.  Θεοί που λατρεύονταν είναι : ο Ζευς Ομάλιος ή Φύξιος, ο Απόλλων, ο Διόνυσος, ο Ηρακλής, ο Τιτάνας Κρείος, ο Νηρέας, η Αφροδίτη η Ουρανία, η Μορφώ, η Άρτεμις η Αγραία και Ποτάμια, η Δήμητρα και άλλες πελασγικές και θρακικές Θεότητες. Καθώς επίσης αναφέρεται και η λειτουργία του μαντείου του Απόλλωνα.  Στο Πάνθεον του ιερού αυτού χώρου δέσποζε ως κεντρική θεότητα, αυτή της Αρτέμιδος.   Υπήρχε επίσης ένα γιγαντιαίο άγαλμα του Αθώος Διός (από εκεί προέκυψε το αθώος) για το οποίο η παράδοση λέει πως είχε δύο τεράστια διαμάντια για μάτια που έλαμπαν το βράδυ.   Ο Παρθενώνας της Ακρόπολις της Αρτέμιδος άρχισε να βεβηλώνεται τον 6ο μ.Χ αιώνα ……!!! Μετετράπη σε φράγκικη εκκλησία το 1204 και με την Τουρκοκρατία το 1456 σε Τζαμί.  

Η Άρτεμις αντιπροσωπεύει μια από τις πιό γνωστές μορφές της πανάρχαιας Μεγάλης Θηλυκής Θεάς και η λατρεία της θεωρείται προγενέστερη του Απόλλωνα, με τον οποίο αδελφοποιήθηκε μυθολογικά, αργότερα για καθαρά αστρολογικούς σκοπούς {για την αντιστοιχία Μεγάλης και Μικρής Άρκτου και μετά Ηλίου και Σελήνης}. Σύμφωνα με τον αρχαιολάτρη συγγραφέα Βλάση Ρασσιά, αυτή κατέχει « Όλα τα ψυχικά κέντρα του Πλανήτη Γή {ώς χθονία και παμβασίλεια Θεά} και αντιπροσωπεύει το πνεύμα ενός θεραπευτικού σαμανισμού της Μητριαρχικής Εποχής, με έμφαση στις ψυχικές θεραπείες. Γι'αυτό και σχετίσθηκε αργότερα με την Απολλώνια θεολογία καθώς και με την ιδέα της αγνότητος ». Σύμφωνα με αυτόν, η επίκληση της εξασφαλίζει τρομερή δύναμη σε όποιον δέχεται ψυχικές επιθέσεις. Πρός τους ανθρώπους φέρεται συνήθως με αυστηρότητα και είναι άκαμπτη στις αποφάσεις της, τις οποίες εκτελεί με ψυχραιμία. Άλλα επίθετά της είναι Λυκία, Δελφινία, Πυθία, Δαφνία, Ποταμία, Λιμνάτις, Ελαφία, Ελαφιόβολος, Εκαέργη, Κυνηγέτις, Εύλοχος, Λοχεία,  Φιλοπάρθενος, Αγνή καί Παρθένος  Της είχαν αφιερώσει την έκτη ημέρα κάθε μηνός και, ιδιαίτερα, τη νύχτα της Εαρινής Ισημερίας. 


Η Άρτεμις με άλλα λόγια, συμβολίζει την αιώνια παρθενία και ουδέποτε γέννησε ή υπέκυψε σε ερωτικά καλέσματα. 

Αφιερωμένη η περιοχή λοιπόν στην κεντρική θεότητα την ουράνια Αρτέμιδα, τα μυστήρια ετελούντο από τις ιέρειες Μούσες, αυτός ήταν και ο λόγος που απαγορευόταν ρητά η παρουσία του ανδρικού φύλου. Σε περίπτωση καταπάτησης του άβατον, τότε το άτομο εκτελείτο.  Συγκρίνουμε λοιπόν πως καίτοι η περιοχή αφιερώθηκε αργότερα στην Παναγία, το άβατον συνεχίστηκε μεν, όμως για τις γυναίκες αυτήν την φορά δε, λες και έπρεπε να παρθεί …… εκδίκηση.  Το νέο άβατον άρχισε να ισχύει από το 971 και όχι νωρίτερα. Συνειρμικά και προστιθέμενα τα όσα ακολουθούν, καίτοι η ανοικοδόμηση των εκκλησιών και των μοναστηριών άρχισε πολύ αργότερα, υπήρχε λόγος που έπρεπε η περιοχή να χαρακτηριστεί ως άβατον νωρίτερα, ώστε να προετοιμαστεί γι αυτό που θα ακολουθούσε.   


Αυτό που ακολούθησε είναι : από Άλσος της Άρτεμιδος και Άλσος των Μουσών, μετονομάστηκε σε Άγιον Όρος από τον Κωνσταντίνο Θ’ τον Μονομάχο (1042-1054) και περιβόλι της Παναγίας, οπότε τότε άρχισε και το κτίσιμο των μοναστηριών. 

Έχουν γραφεί διάφορες θεωρίες, όπως ότι τάχατε η Μαρία ήλθε στην περιοχή για να διδάξει την διδασκαλία του υιού της, αιτία της μεταμόρφωσεως στην ιερότητα του τόπου και πως ετάφη εκεί.   Σύμφωνα όμως με την εκδοχή από το κυνήγι του αγίου δισκοπότηρου, λέγεται πως η Παναγία μετά την ανάσταση μαζί με τον ευαγγελιστή Ιωάννη ταξίδεψαν στην Κύπρο, κατά τον πλου όμως έπεσαν σε θαλασσοταραχή εξ αιτίας της οποίας χάθηκαν και βρέθηκαν μίιιλια μακριά……….. στον Άθω …..  

 Άσχετα όμως με τις όποιες εκδοχές, πως κατάφερε η Μαρία να υπεξαιρέσει τον ιερό χώρο της Αρτέμιδος και δη από τις ιέρειες Μούσες ;;;  Και αν υποθέσουμε πως λάβουμε υπ’ όψιν μας την όποια εκδοχή επιθυμεί ο καθένας, πως τότε άρχισαν την δόμηση ύστερα και πάνω από 900 χρόνια ;;;  

Τα μοναστήρια κτίστηκαν πάνω στα αρχαία ερείπια και μερικά από αυτά ενσωματώθηκαν στην δόμηση ή την διακόσμηση των μοναστηριών.   Τέλος διατηρούνται σε πολλά σημεία μεγάλα τμήματα ερειπίων των αρχαίων τειχών.

Στο σημερινό status του Άθω αρκετά μοναστήρια διατηρούν μουσεία στα οποία εκτίθενται αρχαία Ελληνικά και Ελληνιστικά νομίσματα καθώς και αγάλματα.  Σε ειδικούς διαμορφωμένους χώρους ασφαλείας – θησαυροφυλάκια διατηρούνται πάνω από 20.000.000 χειρόγραφες σελίδες αρχαίων φιλοσόφων όπως Αριστοτέλης κλπ κατά δήλωση του δημοσιογράφου, ξένων συγγραφέων, όσο και χριστιανών αντίστοιχα, με αυτά των αρχαίων να υπερισχύουν κατά πολύ.  Σε έρευνα που έκανα διάβασα πως σώζονται πάνω από 20.000 συγγράμματα.

Σύμφωνα με τον αείμνηστο Γεράσιμο Καλογεράκη, ο τόπος παρουσιάζει έντονα ενεργειακά φαινόμενα, που δεν γνωρίζω αν αυτό είναι γνωστό στους παροικούντες την περιοχή, δηλαδή τους μοναχούς.  Όμως για να υπάρξει συντονισμός και εναρμονισμός με την ευεργετική ενέργεια των πεδίων του χώρου, πρωτίστως πρέπει να έχει προυπάρξει σεβασμός αυτού και όχι βανδαλισμοί και βιαιότητα.  Πολλές αρχαίες θεότητες αντικαταστάθηκαν με νεώτερους αγίους, όπως η χθόνια Δήμητρα με τον Άγιο τον Δημήτριο κλπ.  



« Το 324 ο Κωνσταντίνος ανακηρύσσει τον Χριστιανισμό μόνη επίσημη λατρεία της Αυτοκρατορίας. Λεηλατεί το Μαντείο του Διδυμαίου Απόλλωνος και θανατώνει με βασανιστήρια όλους τους ιερείς με τη κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Στο ιερό όρος Άθως εξαπολύεται διωγμός κατά των Εθνικών και καταστρέφονται όλα τα εκεί Ελληνικά Ιερά »|. {Μια Ιστορία Αγάπης - Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως του Βλάσση Ρασσιά } 

Τα Ελληνικά Ιερά εκθεμελιώθηκαν, το πανάρχαιον "Αθώον" -δηλαδή ο βωμός και το μεγαλειώδες άγαλμα του Διός- γκρεμίσθηκε και οι Έλληνες εκδιώχθηκαν έκτοτε διαπαντός απο τη χερσόνησο, η οποία στη συνέχεια απο μυστικολατρευτικό κέντρο της θεάς της άγριας φύσης και της αγνότητος Αρτέμιδος και έν μέρει άβατο για τους άνδρες, επρόκειτο πολύ σόντομα να καταλήξει "Περιβόλι της Παναγίας" και άβατο για οτιδήποτε θηλυκό. {Υπέρ Της Των Ελλήνων Νόσου, Τόμος Τρίτος, "Ές Έδαφος Φέρειν"}.  

Ο Δίας και ο Ευρυμέδοντας, τον οποίο σκότωσε ο ίδιος ο Δίας


Στο βίντεο που ακολουθεί στο τέλος του παρόντος , γίνονται διάφορες παρουσιάσεις από το εσωτερικό των μοναστηριών. Επί τροχάδην, εμφανίζεται αγιογραφία στην οποία αναπαρίσταται η αποχώρηση της Αρτέμιδος κραδαίνοντας  το αδράχτι και την θέση της να παίρνει η Θεοτόκος.  Υπάρχουν αγιογραφίες που αναπαριστούν σχεδόν όλους των σπουδαίους αρχαίους φιλοσόφους. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να μην αλλοιωθούν οι παραστάσεις  από την βυζαντινή επιρροή των χριστιανών αγιογράφων,  ενδύοντας τους με βυζαντινά πορφυρά ενδύματα, κορώνες ή φωτοστέφανα. Σε κάθε έναν φιλόσοφο τον φέρουν να κρατά από μία περγαμηνή στην οποία φυσικά αυτό που θα αναγράφεται δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με τα δικά τους διδάγματα, αλλά αυτά της επιβεβλημένης θρησκείας. Θα επιρρεάστηκαν φαίνεται από τις πλάκες του Μωυσή.   Η αγιογραφία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, παρουσιάζεται ωσάν ένας Βυζαντινός αυτοκράτορας, με την επιγραφή να γράφει : Βασιλεύς των Ελλήνων.   Το περίεργο είναι πως υπάρχουν διακοσμήσεις είτε σε τοιχογραφίες, είτε σε διακοσμήσεις σωζόμενων σαρκοφάγων κριάρια με σώματα φιδιών κ.α.  Κατά την ταπεινή μου άποψη προκύπτει από την επιρροή της Ελληνικής μυθολογίας - ιστορίας με ανατολικού τύπου θρησκείες, που στρέβλωσαν την γνωστή σε μας Ελληνική μυθολογία.   

Όραμα όμως που το απέρριψε ο ταπεινός Αλέξανδρος


Τελειώνοντας αυτό που θέλω να καυτηριάσω από όλο το βίντεο είναι οι θέσεις των παρουσιαστών (όχι του καλεσμένου) και δη της παρουσιάστριας, η οποία με περισσή μωρία υποστηρίζει πως δεν πρέπει να αποκωδικοποιηθούν τα αρχαία χειρόγραφα και πως καλόν είναι να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν.  Αν η ανθρωπότητα εξαρτάτο από αυτούς, ακόμα θα βρισκόταν στην παλαιολιθική εποχή.

Επικροτώ όμως την άποψη του καλεσμένου, πως δεν βοηθά να ακολουθούμε την προτροπή ξένων κέντρων στο να αντιπαλεύονται εχθρικά μεταξύ τους οι πιστοί. Ένα τέτοιο σοβαρό θέμα θα πρέπει να λυθεί με ηρεμία και όταν λυθούν πρώτα πιο άμεσα και ζωτικής σημασίας θέματα.  

Νάγια