Μια διαφάνεια που δημοσιεύθηκε από το NRG από ένα μυστικό Ισραηλινό κυβερνητικό συνέδριο για το πώς να γίνει μάρκετινγκ του Ισραήλ στο εξωτερικό.
Οι προσπάθειες του Ισραήλ να χρησιμοποιήσει ”κορίτσια με μπικίνι” και την Ναζιστική γενοκτονία για να πουλήσει τον εαυτό του στο εξωτερικό δεν λειτουργούν, είπε ο αρχηγός ενός μυστικού συνεδρίου της ”hasbara” – ή προπαγάνδας, της χώρας.
Το συνέδριο συγκλήθηκε στην Ιερουσαλήμ το περασμένο Σαββατοκύριακο από τον Γκιλάντ Ερντάν, τον Ισραηλινό υπουργό σήμερα επικεφαλής των κυβερνητικών προσπαθειών για την καταπολέμηση του παγκόσμιου κινήματος για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων.
Σύμφωνα με την Ισραηλινή ιστοσελίδα ειδήσεων NRG, 150 “Εβραίοι ηγέτες” από όλο τον κόσμο έλαβαν μέρος στη συνάντηση, η οποία “ασχολήθηκε με την καταπολέμηση του BDS” – το κίνημα Παλαιστινιακής ηγεσίας για μποϊκοτάζ, απόσυρση επενδύσεων και κυρώσεων κατά του Ισραήλ.
Οι δημοσιογράφοι δεν είχαν προσκληθεί και οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διατηρήσουν το απόρρητο, ανέφερε το NRG.
Το γραφείο του Ερντάν φέρετε να επέμεινε στο απόρρητο, διότι “εκθέτοντας τις πληροφορίες σχετικά με τους συμμετέχοντες στη διάσκεψη θα μπορούσε να θέσει τη ζωή σε κίνδυνο” – ένα κηλίδωμα ενάντια στο κίνημα BDS, το οποίο είναι ομολογουμένως προσηλωμένο στην πολιτική της μη βίας.
Το συνέδριο άκουσε από τον Frank Luntz, εξέχοντα Δημοκρατικό δημοσκόπο των ΗΠΑ, ότι τα μηνύματα προπαγάνδας του Ισραήλ αποτύγχαναν ακόμη και μεταξύ Αμερικανοεβραίων φοιτητών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του Luntz, μόλις 42% των Εβραίων φοιτητών πιστεύουν ότι το Ισραήλ θέλει ειρήνη, μόνο το 39% βλέπουν το Ισραήλ ως «πολιτισμένη και Δυτική χώρα» και μόλις 31% θεωρούν το Ισραήλ να είναι μια δημοκρατία.
Κάπου ένα πέμπτο των Εβραίων μαθητών πιστεύουν οι ΗΠΑ θα πρέπει να υποστηρίξουν την Παλαιστινιακή πλευρά και μια παρόμοια αναλογία βλέπει το Ισραήλ ως ρατσιστικό.
Ένας από τους συμμετέχοντες στο συνέδριο είπε στο NRG ότι το υπουργείο τουρισμού του Ισραήλ “βγήκε πολύ άσχημα.”
Ο συμμετέχων χαρακτήρισε το μάρκετινγκ του Ισραήλ με αυτούς τους όρους: ”’έχουμε κορίτσια με μπικίνι, έχουμε παραλίες, έχουμε μπύρα και μπαρ – ελάτε σε μας’, και αυτό δεν λειτουργεί.”
Πράγματι, η τουριστική βιομηχανία του Ισραήλ έπεσε σε ελεύθερη πτώση ως αποτέλεσμα της Ισραηλινής επίθεσης στη Γάζα το καλοκαίρι του 2014, που σκότωσε περισσότερους από 2.200 Παλαιστίνιους, μεταξύ των οποίων 551 παιδιά, και δεν έχει ακόμη αναρρώσει.
Στο συνέδριο είπαν επίσης ότι η χρησιμοποίηση ως όργανο της Ναζιστικής γενοκτονίας των Εβραίων της Ευρώπης – μια αγαπημένη τακτική για να εκτρέψει την κριτική της Ισραηλινής κατοχής και του βίαιου αποικισμού των Παλαιστινίων – δεν είναι επίσης μια στρατηγική νίκης.
“Εξήγησαν ότι τη στιγμή που ένας Ισραηλινός ομιλητής μιλάει για το Ολοκαύτωμα ή για τους Ναζί που μας έκαναν κακό, δεν συναντάται καλά στις πανεπιστημιουπόλεις”, υπενθύμισε ένας από τους συμμετέχοντες.
Στους συμμετέχοντες έδωσαν επίσης ιδέες σχετικά με επιλογές γλώσσας που υποτίθεται ότι είναι πιο επιτυχείς στην υποτίμηση του κινήματος BDS.
Για παράδειγμα, μια διαφάνεια που παρουσιάστηκε στο συνέδριο έδωσε εντολή στους προπαγανδιστές να αποκαλούν τους ακτιβιστές του BDS «αντι-Ισραηλινούς» και όχι «αντισημίτες».
Η σύσταση να μην προσπαθήσουν να δυσφημίσουν όλους τους υποστηρικτές των δικαιωμάτων των Παλαιστινίων ως αντι-σημίτες απηχεί τα ευρήματα άλλων μεγάλων αντι-Παλαιστινιακών οργανώσεων τα τελευταία χρόνια.
Το 2012, για παράδειγμα, το David Project, μια ομάδα λόμπι του Ισραήλ που λειτουργεί για να καταστείλει την υποστήριξη των Παλαιστινιακών δικαιωμάτων σε πανεπιστημιουπόλεις της Βόρειας Αμερικής, διαπίστωσε ότι οι προσπάθειες να απεικονίσουν τα πανεπιστήμια ως εστίες αντισημιτισμού δεν έπιαναν.
“Το πανεπιστήμιο δεν είναι σε μεγάλο βαθμό ένα εχθρικό περιβάλλον για τους Εβραίους μαθητές”, βρήκε η ομάδα.
“Θέτοντας το ζήτημα [της κριτικής του Ισραήλ] ως εχθρότητα της πανεπιστημιούπολης προς τους Εβραίους, ως εκ τούτου, δεν συνάδει με τη βιωμένη εμπειρία των περισσότερων Εβραίων μαθητών και δεν έχει μέχρι σήμερα σημαντικά μεταβάλλει την δυναμική στην πανεπιστημιούπολη”, δήλωσε το David Project.
Ωστόσο, παρά τις συμβουλές, το Ισραήλ και πολλοί από τους υποστηρικτές του εξακολουθούν συχνά να επιμένουν ότι η αντίθεση στη βία του Ισραήλ εναντίον των Παλαιστινίων οδηγείται από το μίσος για τους Εβραίους.
Το να βρεθεί ένα μήνυμα που θα λειτουργήσει αντανακλά σύγχυση μεταξύ των διαφημιστών του Ισραήλ.
Οι αρχηγοί της Hasbara εξακολουθούν να εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι το πρόβλημα δεν είναι το προϊόν – η βίαια επιβολή κατοχής, τα εγκλήματα πολέμου και ο ρατσισμός του κράτους – αλλά απλά η συσκευασία.
Ωστόσο, παρά τις δαπάνες δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε προπαγάνδα, η εικόνα του Ισραήλ συνεχίζει να γλιστράει.
Τουλάχιστον ένας συμμετέχων δεν ήταν πεπεισμένος ότι τα νέα τσιτάτα θα κάνουν κάποια διαφορά.
Ο συμμετέχων, που περιγράφεται από την Jerusalem Post ως πρόσωπο που εργάστηκε υπέρ και με εβραϊκές οργανώσεις, αποκάλεσε τις συστάσεις για τη νέα γλώσσα “ίδια παλιά, ίδια παλιά.”
“Δεν είμαι αισιόδοξος. Το ιστορικό μας είναι αδύναμο. Η πέννα ακόμα δεν έχει πέσει αρκετά στο Ισραήλ”, πρόσθεσε ο συμμετέχων.
Μπορεί επίσης να οφείλεται επειδή η προσέγγιση καρότο – που προσπαθεί να σαγηνεύσει τους νέους στο πλευρό του Ισραήλ – αποτυγχάνει τόσο άσχημα, που το Ισραηλινό αντι-Παλαιστινιακό κίνημα στηρίζεται ολοένα και περισσότερο σε μεγάλο βαθμό από το μαστίγιο: εκφοβισμός και λογοκρισία με την ελπίδα να εκφοβίσει τους ανθρώπους στη σιωπή.