Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

ΠΕΡΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ



«Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΓΝΟΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΕΥΘΥΣ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΣΕ ΔΥΟ ΡΕΥΜΑΤΑ, ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΗΝ ΑΘΕΪΑ, ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΛΘΑΚΟΥΣ (ΑΠΑΛΟΥΣ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΗ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ. 

...Η ΑΘΕΪΑ ΑΦ' ΕΝΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΜΑΚΑΡΙΟ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

ΑΠΑΘΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΣΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΑΤΑΙ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ, Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ, ΟΠΩΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΘΟΣ, ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΔΕΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΑΠΕΙΝΩΝΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΙΒΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΝ ΘΕΟΙ ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΛΥΠΗ ΚΑΙ ΒΛΑΒΗ. ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ, Ο ΑΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΕΝΩ Ο ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΩΝ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ, ΕΚΤΡΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΣΤΟ. Η ΑΓΝΟΙΑ, ΔΗΛΑΔΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΑΠΙΣΤΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΕΚΕΙΝΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ (ΤΟ ΘΕΙΟΝ), ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΒΛΑΒΗ. ΕΤΣΙ Η ΑΘΕΪΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΨΕΥΔΗΣ, ΕΝΩ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΠΑΘΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΨΕΥΔΗ ΛΟΓΟ.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΝΟΣΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΑ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΑΠΑΝΤΑ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ, ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΡΣΗ, ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΕΝΩ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΟΡΜΗΣ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΟΣ.
 ΚΟΙΝΗ ΟΜΩΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑΙΗ ΟΡΜΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΠΡΑΞΗ ΠΙΕΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΝ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ. ΜΟΝΟΣ Ο ΦΟΒΟΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΠΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΤΟΛΜΗ ΠΑΡΑ Η ΛΟΓΙΚΗ, ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟΝ ΑΛΟΓΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΔΥΝΑΜΟ, ΑΒΟΗΘΗΤΟ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΗ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΤΗΝ ΤΑΡΑΖΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΔΕΙΜΑ ΚΑΙ ΤΑΡΒΟΣ (ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΣ).
ΑΠ' ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΦΟΒΟΥ ΤΟ ΚΑΤ' ΕΞΟΧΗΝ ΑΔΥΝΑΜΟ ΚΑΙ ΑΒΟΗΘΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ... ΟΠΟΙΟΣ ΟΜΩΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΤΗ ΓΗ, ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ, ΤΟ ΦΩΣ, ΤΟΝ ΘΟΡΥΒΟ, ΤΗ ΣΙΩΠΗ, ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ.

Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΟΥΤΕ ΑΦΗΝΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ Ν' ΑΝΑΣΑΝΕΙ ΚΑΙ Ν' ΑΝΑΘΑΡΡΗΣΕΙ, ΔΙΩΧΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΙΕΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΑΛΛΑ, ΟΠΩΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΩΝ ΑΣΕΒΩΝ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΩΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΩΝ ΞΕΣΗΚΩΝΕΙ ΦΡΙΚΙΑΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΚΑΙ, ΒΑΣΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΨΥΧΗ, ΤΗ ΔΙΩΧΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΝΟ, ΜΑΣΤΙΖΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΟΥΜΕΝΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΣΑΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ, ΔΕΧΟΜΕΝΗ ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΚΟΤΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ. ΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΠΗΡΕΑΣΤΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥΣ, ΔΕΝ ΤΑ ΧΛΕΥΑΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΠΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠ΄ ΟΣΑ ΤΟΥΣ ΤΑΡΑΞΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΛΗΘΙΝΟ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ Ν΄ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΗ ΣΚΙΑ ΜΙΑΣ ΑΠΑΤΗΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΚΟ, ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΥΠΝΙΟΙ ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ, ΤΟΝ ΔΑΠΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ, ΠΕΦΤΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΥΡΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΓΩΝ...
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΣ ΔΩΣΑΝΕ ΟΙ ΘΕΟΙ,
ΤΟΝ ΥΠΝΟ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟΣΟ; 

ΣΤΟΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ: "ΤΟΝ ΥΠΝΟ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΓΙΑ ΛΗΣΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΑΥΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΓΙΝΕΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΚΑΙ ΟΔΥΝΗΡΟ ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ, ΑΦΟΥ Η ΑΘΛΙΑ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΠΡΟΣ ΑΛΛΟΝ ΥΠΝΟ;" Ο ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΕΓΡΗΓΟΡΣΕΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΥΠΝΩΣΕΙ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΟΥΤΕ ΔΗΛΑΔΗ, ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΞΥΠΝΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΝΟΗΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΟΥΤΕ, ΟΤΑΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ, ΑΠΑΛΛΑΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΡΑΧΗ, ΑΛΛΑ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΗ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΙΕΓΕΡΜΕΝΟΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΥΓΗ 'Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ.

...ΟΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΣΑΝ ΣΤΥΓΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ, ΠΟΥ Ν' ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ, ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ, ΠΟΙΑ ΓΗ ΝΑ ΒΡΕΙ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟ, ΠΟΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ; ΣΕ ΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΑΛΑΙΠΩΡΕ ΧΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ ΟΤΙ ΑΠΕΦΥΓΕΣ ΤΟ ΘΕΟ;

...ΜΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙΣ ΤΟΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΚΟΛΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ. ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΑΚΡΗΓΟΡΟΥΜΕ; "ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ", ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΑΦΟΥ ΑΥΤΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΠΕΚΕΙΝΑ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ, ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΚΑΚΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ, ΚΑΙ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΙΝΑ, ΟΤΙ ΤΟΤΕ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΒΑΣΑΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΜΟ. ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΤΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΒΑΘΙΕΣ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΑΔΗ, ΚΑΙ ΠΥΡΙΝΟΙ ΠΟΤΑΜΟΙ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΥΓΟΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΕΜΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ, ΠΟΥ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΦΟΒΕΡΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ, ΕΝΩ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΟΙ, ΧΑΡΑΔΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΛΠΟΙ, ΒΡΥΘΟΥΝ ΜΥΡΙΩΝ ΚΑΚΩΝ. ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ Η ΚΑΚΟΔΑΙΜΩΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ Ν' ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΦΟΒΕΡΟ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΔΕΙΝΑ.

ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΕΪΑ, ΑΛΛΑ Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ ΚΑΙ Η ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΜΑΤΙΑ Ή Η ΤΥΦΛΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΣΟ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΦΟΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΛΑΜΠΡΟΤΑΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤ΄ΕΞΟΧΗΝ ΟΦΘΑΛΜΟΦΑΝΕΣ, ΤΗ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ.

...ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΘΕΟΙ ΕΧΕΙ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ; ΔΗΛΑΔΗ, ΟΙ ΑΘΕΟΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΙ. ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ, ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ Η ΕΥΜΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ, Η ΠΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΥΡΑΝΝΙΚΗ, Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΠΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΗΝΗ ΤΟΥΣ ΑΓΡΙΑ ΚΑΙ ΘΗΡΙΩΔΗΣ. ΜΕΤΑ ΔΙΝΟΥΝ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ, ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ, ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΙΚΕΣ, ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΕΤΗ, ΜΕΓΑΛΟΦΡΟΣΥΝΗ, ΕΥΝΟΪΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ. ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΝ ΑΘΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ, ΕΝΩ ΤΩΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΩΝ ΟΤΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΤΑΡΑΧΗ ΚΑΙ ΦΟΒΟ ΓΙ΄ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΑ. ΕΝ ΓΕΝΕΙ, Η ΑΘΕΪΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ ΤΟ ΑΓΑΘΟ, ΕΝΩ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΟΥ ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΩΣ ΚΑΚΟ. ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΔΗΛΑΔΗ, ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ Σ΄ ΑΥΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΚΟΛΑΚΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ, ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ Σ΄ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΜΦΟΝΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΛΟΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ...


ΠΟΙΟ ΚΑΚΟ ΕΚΑΝΑ; ΠΟΙΟ ΚΑΛΟ; ΠΟΙΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΣΑ; 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΑ, ΟΜΩΣ, ΚΑΘΕ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΛΗΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΙΑ ΤΥΧΗ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΕΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΞΑΛΕΙΨΕΙ Ή ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΑΝΤΙΔΙΚΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ, ΑΛΛΑ, ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΣ, ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ, ΟΤΑΝ ΠΕΝΘΕΙ, ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΗΓΟΡΗΣΕΙ. "ΑΣΕ ΜΕ", ΤΟΥ ΛΕΕΙ, "ΑΝΘΡΩΠΕ ΜΟΥ, ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΩ Ο ΑΣΕΒΗΣ, Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ, Ο ΜΙΣΗΤΟΣ ΑΠΟ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ".

...Ο ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΩΝ ΧΩΡΙΣ Ν΄ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΛΕΕΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ "ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ, ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΕ, ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ", ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΛΛΕΙ ΚΑΘΕ ΕΛΠΙΔΑ, ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, ΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΟΥΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ.

ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΡΙΑ ΚΑΚΑ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΕΘΡΙΑ. Ο ΜΙΔΑΣ, Ο ΠΑΛΑΙΟΣ, ΣΤΕΝΟΧΩΡΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΤΑΡΑΓΜΕΝΟΣ, ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΕΦΤΑΣΕ ΣΕ ΤΟΣΟ ΚΑΚΗ ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΑΙΜΑ ΤΑΥΡΟΥ. Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΩΝ ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ, ΕΞ΄ΑΛΛΟΥ, ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΚΥΛΟΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΜΟΙΑ ΜΕ ΛΥΚΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΤΡΩΣΑΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑ ΑΓΡΙΟΧΟΡΤΑ, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΜΑΝΤΕΙΣ ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ, ΛΙΠΟΨΥΧΗΣΕ ΚΑΙ, ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ. ΘΑ ΗΤΑΝ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΝΙΚΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΕΙΧΕ ΑΠΑΛΛΑΧΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΠΑΡΑ ΝΑ ΦΟΒΗΘΕΙ ΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΛΕΙΨΗ ΚΑΙ
 ΝΑ ΚΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΝ ΤΕΙΧΟΣ ΟΛΟΓΥΡΑ ΤΟΥ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ [ΚΑΒΑΦΗΣ: ΤΑ ΤΕΙΧΗ], ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ 4000 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΑΝ Ή ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΤΗΚΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ, ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΔΟΞΟ ΘΑΝΑΤΟ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΩΣΤΕ, ΚΑΚΟ ΤΟ ΣΚΙΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ Η ΓΗ ΜΠΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗ, ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΟ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΕΙ Η ΣΕΛΗΝΗ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΚΙΑ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΦΟΒΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΣΥΓΧΥΣΗ ΚΑΙ ΤΥΦΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ, ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤ΄ΕΞΟΧΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΛΟΓΙΚΗ.

...ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΟΜΩΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ, ΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΚΙΝΗΤΟΙ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΣΑΝ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΑΝ ΤΑ ΤΕΙΧΗ, ΔΕΝ ΣΗΚΩΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΙΑΣΤΗΚΑΝ, ΣΑΝ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΧΤΥ, ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ.

ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΣΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΕΪΑ ΟΥΤΕ ΣΤΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. ΟΙ ΚΑΤ΄ΕΞΟΧΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ ΣΕ ΝΑΟΥΣ, ΟΙ ΜΥΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ, ΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΑΘΕΟΣ ΓΕΛΑΕΙ ΜΕ ΠΑΡΑΦΟΡΟ ΚΑΙ ΣΑΡΔΟΝΙΟ ΓΕΛΙΟ ΓΙΑ ΟΣΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΗΣΥΧΑ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΜΑΤΑΙΑ ΚΑΙ ΑΦΥΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ - ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΑΚΟ. Ο ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΡΕΙ Ή ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΕΙ.
ΠΟΛΗ ΓΕΜΑΤΗ ΜΕ ΘΥΜΙΑΜΑ
ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΑΙΑΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΥΣ 

ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΟΣ. ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΦΟΡΑ ΣΤΕΦΑΝΙ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΩΧΡΟΣ, ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΦΟΒΑΤΑΙ, ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΜΕ ΠΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΘΥΜΙΑΤΙΖΕΙ ΜΕ ΧΕΡΙΑ ΤΡΕΜΑΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ, ΕΝ ΤΕΛΕΙ, ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΑΝΟΗΤΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ, ΟΤΑΝ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ. ΤΟΤΕ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΑ Ή ΤΑ ΙΕΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΣΑΝ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΦΩΛΙΑ ΜΕ ΑΡΚΟΥΔΕΣ Ή ΣΕ ΤΡΥΠΕΣ ΦΙΔΙΩΝ Ή ΣΕ ΜΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΗΤΗ.

ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΞΗ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΕΪΑ ΑΣΕΒΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΗ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ. ΑΝ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΑΣΕΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΠΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΛΙΘΟ, ΚΑΝΕΙΣ ΩΣΤΟΣΟ ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΤΟΥΣ ΚΙΜΜΕΡΙΟΥΣ ΑΣΕΒΕΙΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ.

...ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ Ο ΤΙΜΟΘΕΟΣ ΕΨΑΛΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΤΕΜΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΓΕ ΜΑΙΝΑΔΑ, ΦΡΕΝΙΑΣΜΕΝΗ, ΠΑΡΑΖΑΛΙΣΜΕΝΗ, ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΗ, ΣΗΚΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ Ο ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟΣ ΚΙΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΠΕ: "ΜΑΚΑΡΙ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΡΗ Ν΄ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ". ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΤΕΜΙΔΑ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ.

...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΤΗΝ ΗΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΜΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ. ΩΣΤΟΣΟ Η ΝΙΟΒΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΤΩ ΠΟΙΑ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΕΙΠΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΑΦΡΟΝΕΣ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ, ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΣΒΛΗΘΗΚΕ, ΤΟΞΕΥΣΕ ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΗΣ ΔΥΤΥΧΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΙΣ ΕΞΙ ΚΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΙ ΥΙΟΥΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΝΙΟΤΗ ΤΟΥΣ;

ΤΟΣΟ ΑΠΛΗΣΤΗ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΕΛΕΗΤΗ! ΑΝ ΟΜΩΣ Η ΘΕΑ ΟΡΓΙΖΟΤΑΝ ΣΤ΄ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣΕ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΘΛΙΒΟΤΑΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΛΟΓΟΥΝ, ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΕΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΜΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΑΛΛΑ ΑΓΑΝΑΚΤΟΥΣΕ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΞΕΥΣΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΥΝ ΨΕΥΔΩΣ ΤΟΣΗ ΩΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΚΙΑ, ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΠΑΝΤΩΣ ΩΣ ΒΑΡΒΑΡΗ ΚΑΙ ΘΗΡΙΩΔΗ ΤΗΝ ΠΙΚΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΑΒΗΣ, ΟΤΑΝ ΛΕΕΙ: "ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ ΤΟΥ, ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΤΟΥ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΜΠΗΞΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΦΑΩ", ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ ΘΕΑ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ, ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΑΕΙ ΡΕΓΚΕΣ ΚΑΙ ΣΑΡΔΕΛΕΣ, ΑΥΤΗ ΘΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΦΑΕΙ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΤΗΣ ΚΝΗΜΗΣ, ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕ ΠΛΗΓΕΣ, ΘΑ ΤΟΥ ΛΙΩΣΕΙ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ.

...ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΟΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΥΣ, ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ, ΕΥΜΕΤΑΒΟΛΟΥΣ, ΤΙΜΩΡΟΥΣ, ΩΜΟΥΣ, ΜΙΚΡΟΨΥΧΟΥΣ. ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ ΝΑ ΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ Ο ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΩΝ. ΑΦΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ Σ΄ ΑΥΤΟΥΣ ΘΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΤΟΥ; ΑΦΟΥ, ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥΣ. ΩΣΤΟΣΟ, ΠΑΡ΄ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΑΤΑΙ, ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΑΕΙ, ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΞΟ, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ ΚΑΛΟΔΕΧΟΝΤΑΙ, ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΝ ΧΡΥΣΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΝ ΣΙΩΠΗΛΑ "ΚΟΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ".

...Ο ΑΘΕΟΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΟΙ, ΕΝΩ Ο ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΩΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΠΑΡΑ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ... Ο ΑΘΕΟΣ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΕΝΩ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΑΘΕΪΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ, ΑΦΟΥ ΕΚΕΙΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ, ΤΗΣ ΕΔΩΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΛΗΘΙΝΗ Ή ΣΩΣΤΗ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ, ΔΗΛΑΔΗ, ΔΕΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΑΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ ΚΑΤΙ ΜΕΜΠΤΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΘΟΛΟ Ή ΚΑΤΙ ΜΕΜΠΤΟ ΣΤΑ ΑΣΤΡΑ, ΣΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ Ή ΣΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ, ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ Ή ΣΤΗ ΘΡΕΨΗ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΠΛΑΣΜΑΤΩΝ Ή ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΡΠΩΝ. ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ, ΤΑ ΓΕΛΟΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΤΑ ΓΗΤΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΓΕΙΕΣ, ΤΑ ΚΥΚΛΙΚΑ ΤΡΕΞΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΥΜΠΑΝΩΝ, ΟΙ ΑΚΑΘΑΡΤΟΙ ΚΑΘΑΡΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΑΡΟΙ ΕΞΑΓΝΙΣΜΟΙ, ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΙ, ΟΛΑ ΤΟΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΘΕΟΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ, ΤΟΣΟ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟΙ, ΤΟΣΟ ΑΣΗΜΑΝΤΟΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΨΥΧΟΙ.

ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΑΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΚΥΘΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ, ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Ή ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ, ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΟΙ ΠΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΦΑΖΟΝΤΑΙ, ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΗ ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΑ; ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΞΑΡΧΗΣ ΩΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΤΟΝ ΚΡΙΤΙΑ Ή ΤΟΝ ΔΙΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΝΕΝΟΣ ΘΕΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Ή ΘΕΟΥ, ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΘΥΣΙΕΣ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΡΟΝΟ; ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΟΠΩΣ Τ΄ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ, ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΖΑΝ ΖΩΝΤΑΝΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ:


ΣΗΚΩΝΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΤΟ ΤΟΥ ΥΙΟ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗ ΜΟΡΦΗ, ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΝΣΦΑΖΕΙ, Ο ΑΝΟΗΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΥΣΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΑΤΕΚΝΟΙ ΑΓΟΡΑΖΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΦΑΖΑΝ ΣΑΝ ΑΡΝΙΑ Ή ΣΑΝ ΜΙΚΡΑ ΠΟΥΛΙΑ, ΕΝΩ Η ΜΗΤΕΡΑ ΣΤΕΚΟΤΑΝ ΠΛΑΪ ΑΥΣΤΗΡΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΡΗΝΕΙ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΣΤΕΝΑΖΕ Ή ΔΑΚΡΥΖΕ, ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΔΕΝ ΓΛΙΤΩΝΕ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑ. ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΟΛΗ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΕΜΙΖΕ ΑΠΟ ΘΟΡΥΒΟΥΣ, ΚΑΘΩΣ ΑΡΧΙΖΑΝ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ Η ΒΟΗ ΤΩΝ ΘΡΗΝΩΝ. ΑΝ, ΩΣΤΟΣΟ, ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΤΥΦΩΝΕΣ Ή ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ, ΔΙΩΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΑΡΑΓΕ ΘΥΣΙΕΣ ΘΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΟΥΝΤΑΝ Ή ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΕΣ Θ΄ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ; Η ΑΜΗΣΤΡΙΣ, Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ, ΔΙΕΤΑΞΕ ΝΑ ΤΑΦΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΩΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΠΛΑΤΩΝ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΘΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ, ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ ΝΑ ΣΤΗΘΟΚΟΠΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΡΗΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΣΕ ΣΩΣΤΑ: "ΑΝ ΤΟΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΙ, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΘΡΗΝΕΙΤΕ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΘΥΣΙΕΣ".

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΝΟΣΗΜΑ ΤΟΣΟ ΑΣΤΑΘΕΣ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΟ ΤΟΣΑ ΠΑΘΗ, ΑΝΑΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΜΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ, ΟΣΟ Η ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ... ΕΤΣΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ Ν΄ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΗ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΧΙΑ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΑΘΕΪΑ, ΥΠΕΡΠΗΔΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ». 
ΠΛΟΥΤΑΡΧOY - "ΠΕΡΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ"